Main menu

header

Cum să faceţi acasă esențe naturale

486 26 1de Raluca Grințescu

Este extrem de uşor să vă produceți singuri esenţele de care aveți nevoie în diverse preparate: esenţe de lămâie, portocală, migdale, vanilie, anason, cuişoare, scorţişoară, chimen etc., prin extragerea aromei cu ajutorul unor solvenţi cum ar fi alcoolul. Indiferent că pregătiți esenţe pentru copt sau pentru a aroma diverse băuturi alcoolice (de exemplu, când faceţi cocteiluri), procedeul este acelaşi; diferă doar proporţia dintre fructele folosite şi solvent şi durata de macerare.

Read more: Cum să faceţi acasă esențe naturale

Supe reci pentru zile toride

485 26 1de Diana Georgescu

Combinațiile de legume și fructe, preparate la rece sau termic, sunt exact ceea ce îi trebuie organismului uman în zilele calde de vară. Inspirate din bucătăria mediteraneană, supele reci sunt o alternativă sănătoasă și convenabilă, la îndemâna fiecăruia dintre dumneavoastră.

Read more: Supe reci pentru zile toride

Cele mai bizare arome de îngheţată

484 26 1de Raluca Grințescu

Când vine vorba despre îngheţată, nu ştiu câţi dintre voi o puteți refuza, mai ales că vă răcoreşte şi este dulce. Există însă persoane care preferă să fie puţin mai îndrăznețe. Iată care sunt unele dintre cele mai ciudate sau bizare arome de îngheţată create de mâna şi de mintea omului.

Read more: Cele mai bizare arome de îngheţată

Idei pentru masă... în 30 de minute sau mai puţin

483 26 1de Alina Anghel

Suntem atât de ocupați în prezent, încât, de cele mai multe ori, avem impresia că nu mai avem timp pentru a găti. De aceea, mulți dintre noi cumpărăm semipreparate sau mâncare de tip fast-food. Dar, în ultima vreme, se pare că a revenit din nou „în trend” ideea de hrană sănătoasă, gustoasă și... rapid de preparat. Rețete sunt zeci, sute sau chiar mii și așteaptă să le descoperiţi. Nu trebuie să vă fie frică să încercați lucruri noi și să vă refuzați experiența de a fi „master chef” în propria dumneavoastră casă.

Piept de pui cu sos balsamic

Ingrediente: 2 piepturi de pui, 5 căţei de usturoi, 50 ml ulei de măsline, 1 ceapă roşie, 1 conservă cu roşii, 125 ml oţet balsamic, 1 lingură cu amestec de oregano, busuioc şi cimbru, sare, piper.

Mod de preparare: piepturile de pui se dezosează, se spală, se şterg cu şerveţele absorbante, apoi se condimentează. Într-o cratiţă se pun uleiul de măsline, carnea de pui tăiată felii sau cuburi potrivit de mari și se căleşte carnea până devine albă, apoi se adaugă ceapa roșie tocată mărunt, usturoiul feliat, roşiile şi verdeţurile. Se toarnă oţetul, se presară sare şi piper după gust şi se fierbe totul la foc mediu spre iute circa 15-20 de minute. Se serveşte ca atare, cu salată verde sau cu piure de ţelină şi păstârnac.

Salată de fasole neagră cu porumb

483 26 2Ingrediente: 1 conservă cu fasole neagră, 1 conservă cu porumb boabe, un ardei gras, 1 ardei iute mic, 1 ceapă roşie potrivit de mare, 1/4 linguriţă cu chimen măcinat, 1 limetă, 50 ml ulei de măsline, 1 lingură cu busuioc tocat, sare, piper.

Mod de preparare: fasolea se scoate din conservă, se scurge de apă şi se pune într-un bol mai mare. Se adaugă porumbul boabe, ardeiul gras tăiat cubuleţe şi ardeiul iute tocat mărunt. Se presară chimenul, busuiocul, coaja rasă de limetă, sare şi piper după gust. Se toarnă ulei de măsline şi sucul de limetă, se presară ceapa tăiată peştişori şi se amestecă totul bine. Se serveşte ca atare sau se mai pot adăuga ouă de prepeliţă fierte şi tăiate în jumătăţi sau fileuri de anşoa.

Salată Tabbouleh

Ingrediente: 4 legături de pătrunjel, 2 roşii potrivite, 1 castravete verde mijlociu, 150 g cușcuș, 2 lămâi, 1 ceapă roşie sau 1 legătură de ceapă verde, 50 ml ulei de măsline, sare.

Mod de preparare: cușcușul se pune într-un bol, se toarnă deasupra apă clocotită cât să-l acopere apoi se pune peste bol o farfurie şi se lasă să se înmoaie. Într-un bol separat se pun castravetele şi roşiile tăiate cubuleţe, ceapa roşie sau ceapa verde tăiată cubuleţe sau rondele, după caz. Se presară pătrunjelul tocat mărunt, se adaugă cușcușul înmuiat, sare după gust şi sucul de lămâie. Se amestecă şi se serveşte imediat sau se lasă la rece o oră.

Bruschete speciale

483 26 3Ingrediente: 1 baghetă, 4 căţei de usturoi, 50 g unt, 50 ml ulei de măsline, 2 roşii, sare, piper, busuioc verde, măsline verzi.

Mod de preparare: usturoiul se curăţă, se pisează şi se pune la călit într-o tigaie împreună cu untul şi uleiul de măsline. Se lasă pe foc două minute, cât să se topească untul şi să se încingă amestecul. Bagheta se taie felii potrivit de groase, se frig pe grill sau într-o tigaie fără ulei, apoi se ung cu amestecul din tigaie. Se aşază deasupra roşii felii sau tăiate cubuleţe, amestecate cu busuiocul tocat, măsline feliate sau tocate, sare şi piper după gust şi se servesc imediat. Se poate servi cu brânză de capră sau mozzarella.

Tort de morcovi

483 26 4Ingrediente: 125 g iaurt, 3 ouă, 400 g zahăr tos, 1 pliculeţ cu praf de copt, 3 morcovi, 600 g făină, 100 ml ulei de măsline, 1 linguriţă cu scorţişoară, 1 lămâie, 1 portocală, 1/4 linguriţă cu sare, 2 pliculeţe cu zahăr vanilat, frişcă, piure de castane, lichior de cocos.

Mod de preparare: morcovii se curăţă de coajă, se spală şi se dau prin răzătoarea cu ochiuri mari. Într-un bol, separat, se amestecă iaurtul cu uleiul de măsline, praful de copt, zahărul tos, scorţişoara măcinată şi zahărul vanilat. Se adaugă coaja rasă şi sucul de lămâie şi de portocală, sarea, făina şi se mixează totul. Se adaugă morcovii raşi şi se amestecă. În cazul în care compoziţia este prea moale, mai puneți puţină făină. Se toarnă într-o tavă tapetată cu hârtie de copt unsă cu ulei şi se coace la foc mediu 30 de minute. Se serveşte după ce s-a răcit, simplu, decorat cu frişcă, piure de castane sau stropit cu lichior de cocos.

Vin Sangria

Ingrediente: 100 g zahăr tos, 300 ml lichior de portocale, 750 ml vin roşu sec, 1 limetă, 1 lămâie, 2 piersici, 3 mere, 200 g căpşuni, apă minerală, gheaţă cu mentă, vin spumant.

Mod de preparare: într-un bol mare se pun vinul, zahărul şi lichiorul de portocale. Se adaugă merele şi piersicile tăiate felii subţiri, lămâia şi limeta tăiate felii subţiri şi căpşunile tăiate sferturi. Se amestecă totul cu grijă să nu se sfărâme fructele, se acoperă cu un capac şi se introduce la rece pentru minimum două ore. În momentul servirii se pune sangria în pahare, se toarnă puţină apă minerală, se adaugă câteva cuburi de gheaţă cu mentă sau gheaţă cu vin spumant.

PONT. Pentru a prepara o reţetă în câteva minute, atunci când faceţi aprovizionarea săptămânală, să nu uitaţi să puneţi în coşul de cumpărături câteva ingrediente-cheie: brânză, iaurt, conserve de  roşii, năut sau linte, măsline conservate, cuşcuş, verdeţuri uscate şi, tot din lipsă de timp pentru alte cumpărături, carne congelată

Pentru o masă ultrarapidă alegeți cușcușul: este un tip de pastă prefiartă, ce este gata în maximum două minute. Doar fierbeți apa, turnați-o peste cușcuș, adăugați puțin ulei și sare (dacă îl preparați ca aperitiv sau felul doi) sau puțină miere sau zahăr (dacă îl preparați ca desert), acoperiți cu o farfurie vasul în care se află, lăsați să se hidrateze și... gata!

Shake-uri tonice pentru o siluetă de invidiat

482 26 1de Gabriela Niculescu

Trebuie să profitaţi din plin de bogăţia de fructe şi legume de sezon pe care le puteţi combina pentru a prepara băuturi hrănitoare, dar care nu îngraşă. Nutriționiștii din toate colțurile lumii și-au dat concursul pentru a vă oferi cele mai savuroase shake-uri sau smoothie-uri, dar care să vă aducă și maximum de beneficii. Ca să preparați un shake aveți nevoie de fructe sau de legume proaspete, iaurt sau lapte (de vacă sau vegetal), mirodenii sau superalimente care îi conferă o savoare şi un plus de vitamine.

Read more: Shake-uri tonice pentru o siluetă de invidiat

Cârnaţi… de vară

481 26 1de Alina Anghel

E vară, e cald, nu aveţi chef să gătiţi prea mult şi nici să preparați mâncăruri grele, cu multă grăsime. Nu mai este nevoie acum de aceste lucruri, căci nu mai facem atât de mult efort precum iarna. Dar pofte avem în toate anotimpurile, indiferent de câte grade ne arată termometrul. Aşa că alegem să ne satisfacem una dintre ele: cârnaţii - preparatul gastronomic atât de cerut lângă un pahar cu bere. Pentru a-i prepara vara folosiți mai puţin carne de porc şi mai multă carne de pasăre şi peşte. Da, aţi auzit bine: pasăre şi peşte. Carnea de curcan, una dintre opţiuni, are cea mai mare concentraţie de proteine şi cel mai scăzut nivel de grăsimi, fiind astfel alegerea ideală pentru a prepara o masă uşoară, dar gustoasă. Cea de peşte, a doua opţiune, este cea mai bună sursă de proteine de calitate, având totodată o mare cantitate de vitamine, minerale şi grăsimi bune, ce ajută inima şi scade colesterolul. Carnea de pui, ultima opţiune, este şi ea, la fel ca şi celelalte două tipuri de carne, plină de proteine şi de vitamine.

Read more: Cârnaţi… de vară

Sănătate dulce în farfurie

480 26 1de Raluca Grințescu

Sucul şi preparatele din fructe de dud nu trebuie să lipsească din meniul nostru estival. Însă, din fructele uscate şi înmuiate, gospodinele pot prepara compot, umplutură pentru clătite, cremă pentru prăjituri. Împreună cu alte fructe se adaugă în budinci. Vă propunem câteva reţete de deserturi, care au şi calităţi terapeutice.

Read more: Sănătate dulce în farfurie

Reţete de soi cu... îngheţată prăjită

479 26 1de Alina Anghel

Vara nu este doar anotimpul când peste tot găseşti legume şi fructe dintre cele mai variate şi colorate. Toate ne fac cu ochiul şi ne îmbie să le gustăm. Dar, fiind foarte cald, în general, cam toată lumea alege să cumpere îngheţată. Că are gust de lămâie, pepene galben sau roşu, ciocolată sau vanilie, important este să fie cât mai rece şi gustoasă. Astăzi vă propunem câteva reţete mai de soi... cu îngheţată prăjită. Preparate, de obicei, în restaurante, aceste reţete se pot realiza şi acasă - important este să aveţi toate ingredientele gata aşezate pe masa de lucru şi să aveţi poftă bună!

Read more: Reţete de soi cu... îngheţată prăjită

Descoperiţi savoarea bucătăriei scandinave

478 26 1de Dana Purgaru

Spre deosebire de alte bucătării, cea scandinavă nu excelează la capitolul abundență, însă bucatele tradiționale din nordul Europei sunt savuroase și reprezintă cu adevărat ceva deosebit, ce vă poate scoate din monotonia preparatelor obișnuite. În plus, orice gospodină va fi lăudată de familie și de invitați dacă va servi o specialitate de la poalele ghețarilor.

Read more: Descoperiţi savoarea bucătăriei scandinave

Răcoriţi-vă cu flori de soc!

477 26 1de Raluca Grințescu

Este sezonul socului… să curgă socatele, siropurile de soc cu mentă, gheața, înghețata din flori de soc și alte bunătăți ce conțin flori de soc. Utilizarea în bucătărie a socului este împărțită astfel: în primul rând, sunt prelucrate florile de soc, pe de altă parte se utilizează boabele. Florile de soc sunt cel mai frecvent utilizate pentru prepararea siropurilor, dar poate fi obținută și șampanie de soc.

Read more: Răcoriţi-vă cu flori de soc!

Delicatese „sexY“: pizdulice şi fudulii

476 26 1de Gabriela Niculescu

Unii se jură că n-ar pune gura pe așa ceva nici cu pistolul la tâmplă, dar nu știu ce pierd... Pentru că sunt realmente delicioase și pot face față în orice meniu cu pretenții. Specialiştii înșiși spun că sunt adevărate delicatese culinare, iar carnea din care se prepară, una rară.

Read more: Delicatese „sexY“: pizdulice şi fudulii

Îndulciţi-vă cu flori de salcâm!

475 26 1de Raluca Grințescu

Este sezonul florilor de salcâm, cunoscute și sub denumirea de băgrin, mălin, rug sau gledicie. Se pot consuma proaspete sau gătite, ca aromatizant în industria parfumurilor, iar în medicina populară au fost folosite drept calmant al tusei. Una dintre rețetele clasice, poate cea mai întâlnită, sunt florile de salcâm în aluat, dar ele pot fi adăugate la prăjituri sau în salate în egală măsură. Încercați o felie de pâine cu miere peste care presărați flori de salcâm. O să vi se pară delicioasă.

Read more: Îndulciţi-vă cu flori de salcâm!

Reţete din patria ţarilor

474 26 1de Dana Purgaru

Bucătăria rusească este precum o ladă de zestre frumos decorată și prețuită de toată lumea, care adăpostește nestemate colorate, plăcute ochiului și trupului și încărcate de povești. Pentru că rețetele din mama Rusie, modeste și totuși atât de generoase, s-au păstrat intacte de sute de ani și au devenit celebre după ce călători de diferite ranguri le-au degustat la ele acasă, s-au îndrăgostit iremediabil și le-au purtat cu ei în patriile lor, spre a le face cunoscute.

Read more: Reţete din patria ţarilor

Imaginaţie cu patison

473 26 1de Raluca Grințescu

Patisoanele proaspete sunt mai puțin perisabile decât dovleceii și se pot păstra timp mai îndelungat. Patisonul sau dovleacul spaniol se pretează la prepararea unei largi game culinare, în modalități similare dovlecelului, dar trebuie reținut că, datorită conținutului mai mare de fibre, patisonul are nevoie de un timp ceva mai lung de gătire în comparație cu dovlecelul. Poate fi preparat sub formă de salate calde, zacuscă, sosuri, înăbușit, sub formă de crochete, copt, umplut cu brânză, orez sau carne, ghiveci. În unele părți se murează în oțet. Posibilitățile sunt multe și țin mai mult de imaginație.

Read more: Imaginaţie cu patison

Dulciuri mov - cele mai savuroase rețete cu violete

472 26 1de Smaranda Grințescu

Dincolo de valoarea ornamentală, violeta este o plantă comestibilă. Din timpuri ancestrale a fost folosită ca plantă medicinală, dar și de consum. Atât florile, cât și frunzele tinere dau o culoare minunată și un gust fin, catifelat. Deși utilizările gastronomice ale violetelor au fost aproape uitate în timpurile noastre, în Occident există multe restaurante rafinate care folosesc florile pentru decorarea mâncărurilor din meniu.

Read more: Dulciuri mov - cele mai savuroase rețete cu violete

NĂSTURELUL, izvor de vitamine în farfurie

471 26 1de Smaranda Grințescu

Declarat de studii recente un superaliment, năsturelul nu trebuie să lipsească din meniul vostru zilnic. Are un gust uşor picant şi sărat, foarte asemănător cu cresonul şi cu plante de tipul muştarului, ideal în supe, salate, sandvişuri cu paste atât crud, cât și ușor de gătit.

Read more: NĂSTURELUL, izvor de vitamine în farfurie

Meniu alternativ de Paşte

470 26 1de Diana Georgescu

Permanenta preocupare pentru menţinerea stării de sănătate, combinată cu lipsa din ce în ce mai acută a timpului liber, determină o abordare diferită şi mult mai modernă a pregătirilor pentru mesele festive. Din aceste motive am alcătuit o variantă de meniu pascal, care să necesite resurse de timp şi financiare mult mai reduse, dar care să aducă un plus în ceea ce priveşte calitatea nutriţională a preparatelor. Vă invităm să vă inspiraţi sau să încercaţi alternativa noastră.

Read more: Meniu alternativ de Paşte

Bunătăţi pentru post

469 26 1de Diana Georgescu

Perioada postului impune anumite restricţii alimentare, dar, cu puţină pricepere şi fantezie, hrana poate fi diversificată şi chiar atrăgătoare. Din asocierea proteinelor vegetale cu verdeţuri şi legume pot rezulta preparate extrem de savuroase, care sunt echilibrate şi din punct de vedere al nutrienţilor necesari unui trai sănătos. Vă prezentăm câteva astfel de reţete, potrivite şi pentru alcătuirea unui prânz festiv.

Read more: Bunătăţi pentru post

Mezeluri pregătite în casă (II)

468 26 1de Diana Georgescu

Preocuparea continuă pentru o viaţă mai sănătoasă şi o hrană cât mai naturală determină o revenire la reţetele tradiţionale, care conţin cât mai puţini aditivi. În ceea ce priveşte preparatele din carne, folosirea ingredientelor naturale şi a vechilor metode de pregătire readuce gustul cunoscut încă din copilărie al produselor de carmangerie.

Read more: Mezeluri pregătite în casă (II)

Mezeluri pregătite în casă (I)

467 26 1de Diana Georgescu

Tendinţa actuală, de reîntoarcere la modul tradiţional de preparare a alimentelor, face ca interesul pentru astfel de reţete să fie sporit. Ingredientele proaspete şi naturale sunt cele care asigură gustul deosebit al mezelurilor pregătite în propria gospodărie. Nu vă lăsaţi intimidaţi de unele procedee, ele pot fi cu uşurinţă adaptate, iar rezultatul merită efortul.

Read more: Mezeluri pregătite în casă (I)

Bunătăţi din pâine

de Dana Purgaru

În vremea copilăriei părinţilor noştri, pâinea nu era numai o însoţitoare a felurilor principale de pe masă, ci uneori era chiar ea însăşi un fel de mâncare. Rumenită în ulei, cu ouă, cu brânză ori cu zahăr sau gem, pâinea era intens consumată ca atare, pentru că era la îndemână şi ţinea de foame. Iată însă şi alte modalităţi în care puteţi transforma banala pâine într-o masă savuroasă.

Read more: Bunătăţi din pâine