Main menu

header

cotnari wide

Reţete de post cu fructe de mare

de Ana Trifan

Puţini ştiu că fructele de mare - caracatiţa, sepia, creveţii, scoicile sau calamarii - sunt produse ce pot fi consumate în post, datorită faptului că sunt nevertebrate. Până şi denumirea sub care sunt cunoscute, cea de „fructe”, duce cu gândul la post. Reţete pe baza acestora au fost publicate de mai mulţi teologi români, dar cei care le folosesc în mod constant în această perioadă de post sunt călugării din inima ortodoxiei, Muntele Athos. Fructele de mare se găsesc mai greu în stare proaspătă, însă de la raioanele de produse congelate le puteţi achiziţiona în diferite forme şi combinaţii. Am ales pentru dumneavoastră câteva reţete în care se regăsesc fructele de mare, respectând în acelaşi timp regulile alimentare ale postului.

Read more: Reţete de post cu fructe de mare

Răsfăţ de post cu tofu

de Ana Trifan

Tofu este o pastă asemănătoare brânzei, din punct de vedere al consistenţei, care se prepară din lapte de soia coagulat. Este foarte apreciat datorită conţinutului său bogat în proteine, dar sărac în colesterol (aproape zero) şi în calorii (circa 70-80 de calorii la 100 g). De asemenea, este o sursă importantă de calciu şi de magneziu. Se găseşte în magazine sub diferite forme, de la variante foarte moi până la cele tari, şi poate fi utilizat cu succes ca înlocuitor de lactate, dar şi de carne (în forma sa solidă), la preparat sosuri ori deserturi. Aşadar, fiind un aliment de post, n-ar fi rău să profitaţi de toate beneficiile pe care le aduce şi de toate formele în care poate fi gătit.

Read more: Răsfăţ de post cu tofu

Reţete tradiţionale cu iz de lămâie

de Cătălina Rafailă

Lămâia este un fruct des întâlnit în prepararea alimentelor, datorită aromei sale, dar şi a vitaminelor şi sărurilor minerale pe care le conţine. Vă propunem câteva reţete gustoase şi sănătoase.

Read more: Reţete tradiţionale cu iz de lămâie

Reţete de cartofi dulci

de Elena Şerban

Vă place gustul cartofului? Dar al morcovului sau al dovleacului? Ce aţi zice dacă v-am spune că există o legumă care îmbină toate aceste trei gusturi? Este vorba despre cartoful dulce, care arată ca un cartof uriaş cu miezul portocaliu. Această rădăcinoasă, originară din America Centrală, dar care face furori în America de Nord şi în Australia, este una dintre cele mai gustoase şi mai sănătoase din regnul vegetal şi se poate găsi şi la noi.

Read more: Reţete de cartofi dulci

Reţete delicioase cu urzici

de Mariana Borloveanu

Cu urzici ne putem desfăta începând de acum şi până la jumătatea lunii mai, acestea fiind lunile în care pot fi consumate. Deşi meniurile alcătuite pe baza lor sunt extrem de variate, nu trebuie să pierdeţi din vedere proprietăţile lor vindecătoare, deoarece tulpinile fragede şi frunzele detoxifică şi energizează.

Read more: Reţete delicioase cu urzici

Sărbătoriţi clătitele!

de Ana Trifan

- Mâncarea-vedetă pentru „Marţea grasă” dinainte de Postul Paştelui la catolici

Anul acesta, de 8 martie, britanicii, francezii, italienii, australienii, americanii, irlandezii şi canadienii celebrează „Ziua clătitelor”. Sărbătoarea îşi schimbă data în fiecare an şi este legată de ceea ce francezii numesc „Marţea grasă”, adică ultima zi dinainte de începerea Postului Paştelui la romano-catolici. Clătitele sunt sărbătorite şi la noi în ţară, în special în comunităţile de saşi şi de maghiari, iar localitatea Prejmer din Braşov a devenit deja celebră pentru „Carnavalul clătitelor”, care se organizează în ziua dinainte de „Miercurea Cenuşei”, când se intră în post. Iată câteva dintre reţetele care se fac cu ocazia acestei zile a clătitelor.

Read more: Sărbătoriţi clătitele!

Reţete cu alge marine

de Cristina Tache

Deşi nu sunt prea plăcute vederii şi puţini îşi imaginează că le-ar putea consuma la masă, algele marine sunt o adevărată comoară a naturii. Asiaticii pot garanta pentru calităţile acestei delicatese, dar şi irlandezii, canadienii sau scandinavii, care le consumă în mod regulat. Sunt bogate în vitaminele A, B1, B6, C, D, E şi K, conţin multe minerale, se recomandă în anemie, rahitism sau constipaţie şi sunt foarte uşor de preparat. În plus, pot fi un aliat preţios în curele de slăbire, pentru că ele conţin doar 30 de calorii la 100 g. Dacă v-am convins să le încercaţi, vă oferim câteva idei de preparare.

Read more: Reţete cu alge marine

Reţete de budinci sărate

de Cristina Tache

Budincile sărate sunt preparate culinare care se servesc, de obicei, fierbinţi, imediat ce au fost scoase din cuptor. Acestea pot fi pregătite atât ca fel principal, dar şi ca fel secundar şi pot constitui garnituri delicioase pentru fripturi. Iată câteva reţete care merită încercate.

Read more: Reţete de budinci sărate

Şarlote delicioase

de Ana Trifan

Uşor de preparat, cu ingrediente după care nu trebuie să alergaţi prin magazine pentru că le găsiţi repede şi în dulapul din bucătărie - puţină cafea, nişte pişcoturi, vanilie ori fructe din dulceaţă - şarlotele sunt un desert delicios şi aspectuos. Majoritatea au la bază gelatină, şi de aceea sunt mai puţin bogate în calorii decât alte deserturi. Practic, 100 g de gelatină au 300 de calorii, însă acestea provin din proteine, aşa că sunt calorii „goale”, care nu se depun.

Read more: Şarlote delicioase

Deserturi sărace în calorii

de Elena Diaconu

Deserturile sărace în calorii sunt la fel de gustoase ca acelea care conţin multe ingrediente hipercalorice. Secretul constă în a găsi înlocuitori ceva mai sănătoşi decât ingredientele folosite în mod normal la prepararea unei prăjituri. Spre exemplu, în locul uleiului vegetal puteţi folosi ulei de soia, care are un conţinut scăzut de grăsimi saturate şi este o sursă bogată de acizi graşi Omega 3 şi vitamina E. Totodată, este recomandat să evitaţi gălbenuşurile, să înlocuiţi făina de grâu cu cea integrală şi să folosiţi lapte degresat, de soia sau de migdale. Dar cum rămâne cu zahărul, care este ingredientul de bază al diverselor prăjituri? Acesta trebuie folosit cu moderaţie, iar în cazurile în care este posibil, e bine să fie înlocuit cu mierea, bogată în minerale şi vitamine din complexul B.

Read more: Deserturi sărace în calorii

Ciocolată fierbinte pentru zilele friguroase

de Ana Trifan

V-a rămas cacao de la prăjiturile pe care le-aţi făcut de Sărbători? Aveţi în dulap praf de ciocolată caldă sau cacao instant, de tipul celei folosite de cei mici pentru a-şi prepara o băutură savuroasă? Atunci puteţi încerca aceste reţete, care, cu siguranţă, vor îmblânzi frigul din case şi de afară.

Read more: Ciocolată fierbinte pentru zilele friguroase

Siropuri aromate pentru cafea

de Elena Nedelcu

Cafeaua este cea mai populară băutură de pe glob. Orice specialist recomandă măcar o ceaşcă pe zi, datorită proprietăţilor sale terapeutice descoperite de curând, dar şi pentru că este bogată în antioxidanţi. Pentru cei care şi-au făcut un adevărat ritual din consumarea cafelei de dimineaţă, noi vă prezentăm câteva reţete delicioase de siropuri aromate, menite să vă sporească plăcerea zilnică.

Read more: Siropuri aromate pentru cafea

Delicii pentru diabetici

de Elena Şerban

Diabetul este o boală care afectează din ce în ce mai multe persoane. Boala este cauzată de funcţionarea defectuoasă a unor celule pancreatice, fapt ce determină prezenţa zahărului în urină. Din cauza restricţiilor alimentare, diabeticii se plâng de faptul că nu prea au ce mânca. De aceea, vă vom oferi câteva reţete care, fiind foarte gustoase, vor fi foarte apreciate de diabetici.

Read more: Delicii pentru diabetici

Cidrul, deliciul iernii

de Mariana Borloveanu

Nimic nu poate fi mai savuros decât o cană cu cidru fierbinte, emanând un puternic parfum de scorţişoară. Asemenea vinului, cidrul poate fi mai dulce sau mai acrişor, fiind o băutură slab alcoolizată (3%-8% alcool), obţinută în urma fermentării fructelor. Chiar dacă cei mai mari consumatori de cidru sunt locuitorii Marii Britanii, şi românii îndrăgesc această băutură energizantă şi foarte sănătoasă. Pe lângă cidrul de mere, care stă la baza acestei delicioase băuturi, e bine să folosiţi la preparare coacăze, smochine sau măceşe.

Read more: Cidrul, deliciul iernii

Un ingredient de... sărbătoare: scorţişoara

de Elena Diaconu

Aroma iernii este accentuată de mirosul bradului, al portocalelor, al mirodeniilor şi, nu în ultimul rând, al scorţişoarei. Presărată peste bunătăţile de sezon, aceasta seduce oaspeţii cu mirosul delicios şi încântă papilele gustative.

Read more: Un ingredient de... sărbătoare: scorţişoara

5 metode de a găti peştele

de Gabriela Niculescu

Carnea de peşte este recomandată de medici în multe regimuri alimentare şi în cure de slăbire, pentru că este un aliment foarte sănătos, bogat în nutrienţi, grăsimi esenţiale şi destul de sărac în calorii. Prepararea peştelui nu este un lucru dificil, dar necesită câteva cunoştinţe suplimentare. De aceea, vă prezentăm câteva dintre cele mai populare reţete.

Read more: 5 metode de a găti peştele

Bucate de post din trapezele monahale

de Anda Postolache

Ne aflăm în Postul Naşterii Domnului, un post ceva mai uşor, cu multă bucurie, pentru că ne prevesteşte naşterea minunată a Pruncului Sfânt. Vă prezentăm câteva reţete cu mâncăruri şi dulciuri de post culese de prin mănăstiri.

Read more: Bucate de post din trapezele monahale

Deserturi pentru bolnavii de ficat

de Elena Şerban

Cei suferinzi de boli de ficat nu au voie să consume, printre altele, fructe uleioase, aluaturi proaspete cu mult unt, foitaje grase, îngheţată pe bază de frişcă sau creme grase şi gălbenuş crud. Din cauza restricţiilor, acestor persoane le este foarte greu să îşi prepare dulciuri sănătoase. Dacă vă aflaţi în această situaţie vă venim în ajutor.

Read more: Deserturi pentru bolnavii de ficat

Varza-n bucate

de Cristina Tache

Virtuţile terapeutice ale verzei, un aliment atât de comun pentru noi, sunt cunoscute încă din Antichitate, fiind considerată un adevărat panaceu. Această legumă este bogată în fibre, are puţine calorii şi conţine o cantitate impresionantă de vitamina C. Din ea se pot prepara o sumedenie de reţete, în afară de varză călită şi sarmale. Iată câteva dintre acestea.

Read more: Varza-n bucate

Reţete de pâine după preferinţe (II)

de Gabriela Niculescu

În numărul trecut al revistei am început să vă prezentăm câteva reţete de pâine, la îndemâna tuturor, menite să alunge monotonia meselor prin combinaţiile inedite de ingrediente, care transformă banala franzelă într-o specialitate gustoasă. Pentru a obţine în propriile case produse de panificaţie ieftine, gustoase şi sănătoase, venim în sprijinul dumneavoastră cu alte câteva idei. Spor la copt!

Read more: Reţete de pâine după preferinţe (II)

Reţete de pâine după preferinţe (I)

de Gabriela Niculescu

Pâinea se găseşte astăzi în foarte multe variante, de la tradiţionalele turte româneşti la lipia libaneză, de la franzela simplă la cea cu seminţe, cu diverse brânzeturi sau cu verdeţuri. Cu cât este mai sofisticată, cu atât este mai scumpă în comerţ. Tocmai de aceea vă oferim câteva reţete simple pentru produse variate de panificaţie, ale căror ingrediente se găsesc uşor, iar costul pâinii pregătite în casă va fi mult mai mic decât al celei de pe rafturile brutăriilor. Spor la copt!

Read more: Reţete de pâine după preferinţe (I)