Main menu

header

cotnari wide

Pateuri uşoare de vară

de Ana Trifan

Odată cu anotimpul cald, pateurile de porc sau de pui devin prea grele pentru organism, aşadar acestea e bine să fie înlocuite cu produse asemănătoare, din vegetale sau din peşte, gustoase şi sănătoase. Vă recomandăm câteva reţete de preparate care pot fi consumate la micul dejun, pe pâine prăjită, sau ca aperitiv ori ca şi garnitură la celelalte mese.

Read more: Pateuri uşoare de vară

Quinoa în bucate

de Dana Purgaru

Quinoa, care poate fi cumpărată din magazinele cu produse naturiste, este supranumită „mama cerealelor” sau „cereala care întrece carnea”. Boabele sunt mici, de circa 2 mm, galbene, şi sunt considerate un aliment-minune de dieteticieni, deoarece au cel mai ridicat conţinut de proteine dintre toate seminţele, fibre, magneziu (ajută sistemul nervos), calciu (mai mult decât laptele), mangan, cupru, fier, crom, fluor, iod, potasiu, seleniu, zinc, vitaminele A, B, C, D, E, K şi aminoacizi. De asemenea, quinoa are un indice glicemic de numai 35, fiind un aliment recomandat pentru diabetici.

Read more: Quinoa în bucate

Reţete revoluţionare de chec

de Gabriela Niculescu

Unul dintre cele mai uşoare preparate dulci este checul. Ne salvează de fiecare dată când avem musafiri neanunţaţi sau atunci când timpul nu ne permite să preparăm ceva laborios. Dar pe cât de simplă este reţeta, pe atât de diversificată o putem face noi, tocmai pentru că ingredientele de bază ne permit adăugarea altora cum ar fi: nuci, stafide, fructe zaharisite, migdale, smochine, coajă de lămâie sau de portocală, rahat, smântână şi altele, în combinaţii care să fie pe placul tuturor. Vă oferim câteva exemple pentru a transforma banalul chec într-un desert care vă poate uimi musafirii.

Read more: Reţete revoluţionare de chec

Poftiţi la cârnaţi!

de Ana Trifan

Cârnaţii din comerţ conţin, de multe ori, ingrediente mai puţin sănătoase şi au cantităţi destul de mari de sare. Dacă vă plac aceste specialităţi la micul dejun sau ca aperitiv puteţi încerca următoarele reţete, bucurându-vă în acelaşi timp de specificul aromelor bucătăriei europene. De la sicilieni veţi afla cum se fac cârnaţii cu porc şi cu pui, de la irlandezi veţi afla ce gust bun are salvia cu carnea, iar de la spanioli şi portughezi cât de bine merge vinul în amestecul folosit la preparare.

Read more: Poftiţi la cârnaţi!

Trucuri de gătit contra hiperacidităţii

de Ana Trifan

Hiperaciditatea gastrică este un simptom neplăcut, cauzat de existenţa unui dezechilibru între mecanismele de secreţie a acidului în stomac şi mecanismele de protecţie a acestuia. Persoanele care suferă de aceasta trebuie să uite de citrice, roşii, ardei iute sau piper, dar şi de deserturile cu multă ciocolată sau de alcool. Totuşi, în cazul în care cunoaşteţi modurile corecte de preparare a hranei nu va fi nevoie să sacrificaţi gustul alimentelor pentru a vă simţi bine după o masă.

Read more: Trucuri de gătit contra hiperacidităţii

Un desert romantic: bezelele

de Gabriela Niculescu

Bezelele reprezintă unul dintre cele mai dulci deserturi, tocmai de aceea „dulcegăriile” dintre îndrăgostiţi au primit numele lor. Şi dacă noi, gospodinele, iubim bezelele... de ce să nu încercăm să le savurăm în diferite moduri? Banalul preparat din albuşuri cu zahăr poate căpăta nenumărate forme, gusturi şi culori dacă ne lăsăm imaginaţia să ne ajute în bucătărie şi dacă „încălcăm” reţetele clasice, adăugând, pe lângă pasiune, alune, cafea solubilă, caramel, ciocolată, scorţişoară, curmale sau foi de napolitană. Noi vă prezentăm câteva exemple şi vă urăm: „Spor la «bucătărit»!”

Read more: Un desert romantic: bezelele

Reţete pentru grătar

de Ana Trifan

Vine 1 Mai şi ar fi păcat să nu profitaţi pentru a merge la un grătar în aer liber cu familia sau cu prietenii. Vă prezentăm câteva reţete „de sezon”, ce pot fi preparate şi în casă în cazul în care plouă sau nu reuşiţi să vă organizaţi pentru o ieşire la iarbă verde.

Read more: Reţete pentru grătar

Reţete de sărbătoare de la vecinii ortodocşi

de Ana Trifan

Grecii fac mageritsa, o delicioasă ciorbă de miel, bulgarii sunt celebri pentru banitsa, plăcinta-aperitiv cu brânză, iar sârbii prepară cevapcici, un fel de mititei din carne de miel, care se consumă cu sos de iaurt. De la vecinii ortodocşi de la sud de Dunăre aflaţi cum se face un drob gustos cu iaurt şi mentă, iar de la ruşi veţi şti cum să „meşteriţi” un kulich - cozonacul lor tradiţional. Toate aceste reţete sunt specifice Paştelui ortodox.

Read more: Reţete de sărbătoare de la vecinii ortodocşi

Delicatese cu ghimbir

de Dana Purgaru

Ghimbirul este un rizom originar din India şi China. Este folosit, din vremuri îndepărtate, atât în medicină - fiind una dintre plantele despre ale cărei puteri a scris chiar Confucius -, cât şi în gastronomie. În Europa Occidentală este utilizat drept condiment din secolul al IX-lea, în reţete de o diversitate uimitoare, în special în bucate dulci şi picante. Recent a apărut şi în magazinele noastre.

Read more: Delicatese cu ghimbir

Reţete de post cu fructe de mare

de Ana Trifan

Puţini ştiu că fructele de mare - caracatiţa, sepia, creveţii, scoicile sau calamarii - sunt produse ce pot fi consumate în post, datorită faptului că sunt nevertebrate. Până şi denumirea sub care sunt cunoscute, cea de „fructe”, duce cu gândul la post. Reţete pe baza acestora au fost publicate de mai mulţi teologi români, dar cei care le folosesc în mod constant în această perioadă de post sunt călugării din inima ortodoxiei, Muntele Athos. Fructele de mare se găsesc mai greu în stare proaspătă, însă de la raioanele de produse congelate le puteţi achiziţiona în diferite forme şi combinaţii. Am ales pentru dumneavoastră câteva reţete în care se regăsesc fructele de mare, respectând în acelaşi timp regulile alimentare ale postului.

Read more: Reţete de post cu fructe de mare

Răsfăţ de post cu tofu

de Ana Trifan

Tofu este o pastă asemănătoare brânzei, din punct de vedere al consistenţei, care se prepară din lapte de soia coagulat. Este foarte apreciat datorită conţinutului său bogat în proteine, dar sărac în colesterol (aproape zero) şi în calorii (circa 70-80 de calorii la 100 g). De asemenea, este o sursă importantă de calciu şi de magneziu. Se găseşte în magazine sub diferite forme, de la variante foarte moi până la cele tari, şi poate fi utilizat cu succes ca înlocuitor de lactate, dar şi de carne (în forma sa solidă), la preparat sosuri ori deserturi. Aşadar, fiind un aliment de post, n-ar fi rău să profitaţi de toate beneficiile pe care le aduce şi de toate formele în care poate fi gătit.

Read more: Răsfăţ de post cu tofu

Reţete tradiţionale cu iz de lămâie

de Cătălina Rafailă

Lămâia este un fruct des întâlnit în prepararea alimentelor, datorită aromei sale, dar şi a vitaminelor şi sărurilor minerale pe care le conţine. Vă propunem câteva reţete gustoase şi sănătoase.

Read more: Reţete tradiţionale cu iz de lămâie

Reţete de cartofi dulci

de Elena Şerban

Vă place gustul cartofului? Dar al morcovului sau al dovleacului? Ce aţi zice dacă v-am spune că există o legumă care îmbină toate aceste trei gusturi? Este vorba despre cartoful dulce, care arată ca un cartof uriaş cu miezul portocaliu. Această rădăcinoasă, originară din America Centrală, dar care face furori în America de Nord şi în Australia, este una dintre cele mai gustoase şi mai sănătoase din regnul vegetal şi se poate găsi şi la noi.

Read more: Reţete de cartofi dulci

Reţete delicioase cu urzici

de Mariana Borloveanu

Cu urzici ne putem desfăta începând de acum şi până la jumătatea lunii mai, acestea fiind lunile în care pot fi consumate. Deşi meniurile alcătuite pe baza lor sunt extrem de variate, nu trebuie să pierdeţi din vedere proprietăţile lor vindecătoare, deoarece tulpinile fragede şi frunzele detoxifică şi energizează.

Read more: Reţete delicioase cu urzici

Sărbătoriţi clătitele!

de Ana Trifan

- Mâncarea-vedetă pentru „Marţea grasă” dinainte de Postul Paştelui la catolici

Anul acesta, de 8 martie, britanicii, francezii, italienii, australienii, americanii, irlandezii şi canadienii celebrează „Ziua clătitelor”. Sărbătoarea îşi schimbă data în fiecare an şi este legată de ceea ce francezii numesc „Marţea grasă”, adică ultima zi dinainte de începerea Postului Paştelui la romano-catolici. Clătitele sunt sărbătorite şi la noi în ţară, în special în comunităţile de saşi şi de maghiari, iar localitatea Prejmer din Braşov a devenit deja celebră pentru „Carnavalul clătitelor”, care se organizează în ziua dinainte de „Miercurea Cenuşei”, când se intră în post. Iată câteva dintre reţetele care se fac cu ocazia acestei zile a clătitelor.

Read more: Sărbătoriţi clătitele!

Reţete cu alge marine

de Cristina Tache

Deşi nu sunt prea plăcute vederii şi puţini îşi imaginează că le-ar putea consuma la masă, algele marine sunt o adevărată comoară a naturii. Asiaticii pot garanta pentru calităţile acestei delicatese, dar şi irlandezii, canadienii sau scandinavii, care le consumă în mod regulat. Sunt bogate în vitaminele A, B1, B6, C, D, E şi K, conţin multe minerale, se recomandă în anemie, rahitism sau constipaţie şi sunt foarte uşor de preparat. În plus, pot fi un aliat preţios în curele de slăbire, pentru că ele conţin doar 30 de calorii la 100 g. Dacă v-am convins să le încercaţi, vă oferim câteva idei de preparare.

Read more: Reţete cu alge marine

Reţete de budinci sărate

de Cristina Tache

Budincile sărate sunt preparate culinare care se servesc, de obicei, fierbinţi, imediat ce au fost scoase din cuptor. Acestea pot fi pregătite atât ca fel principal, dar şi ca fel secundar şi pot constitui garnituri delicioase pentru fripturi. Iată câteva reţete care merită încercate.

Read more: Reţete de budinci sărate

Şarlote delicioase

de Ana Trifan

Uşor de preparat, cu ingrediente după care nu trebuie să alergaţi prin magazine pentru că le găsiţi repede şi în dulapul din bucătărie - puţină cafea, nişte pişcoturi, vanilie ori fructe din dulceaţă - şarlotele sunt un desert delicios şi aspectuos. Majoritatea au la bază gelatină, şi de aceea sunt mai puţin bogate în calorii decât alte deserturi. Practic, 100 g de gelatină au 300 de calorii, însă acestea provin din proteine, aşa că sunt calorii „goale”, care nu se depun.

Read more: Şarlote delicioase

Deserturi sărace în calorii

de Elena Diaconu

Deserturile sărace în calorii sunt la fel de gustoase ca acelea care conţin multe ingrediente hipercalorice. Secretul constă în a găsi înlocuitori ceva mai sănătoşi decât ingredientele folosite în mod normal la prepararea unei prăjituri. Spre exemplu, în locul uleiului vegetal puteţi folosi ulei de soia, care are un conţinut scăzut de grăsimi saturate şi este o sursă bogată de acizi graşi Omega 3 şi vitamina E. Totodată, este recomandat să evitaţi gălbenuşurile, să înlocuiţi făina de grâu cu cea integrală şi să folosiţi lapte degresat, de soia sau de migdale. Dar cum rămâne cu zahărul, care este ingredientul de bază al diverselor prăjituri? Acesta trebuie folosit cu moderaţie, iar în cazurile în care este posibil, e bine să fie înlocuit cu mierea, bogată în minerale şi vitamine din complexul B.

Read more: Deserturi sărace în calorii

Ciocolată fierbinte pentru zilele friguroase

de Ana Trifan

V-a rămas cacao de la prăjiturile pe care le-aţi făcut de Sărbători? Aveţi în dulap praf de ciocolată caldă sau cacao instant, de tipul celei folosite de cei mici pentru a-şi prepara o băutură savuroasă? Atunci puteţi încerca aceste reţete, care, cu siguranţă, vor îmblânzi frigul din case şi de afară.

Read more: Ciocolată fierbinte pentru zilele friguroase

Siropuri aromate pentru cafea

de Elena Nedelcu

Cafeaua este cea mai populară băutură de pe glob. Orice specialist recomandă măcar o ceaşcă pe zi, datorită proprietăţilor sale terapeutice descoperite de curând, dar şi pentru că este bogată în antioxidanţi. Pentru cei care şi-au făcut un adevărat ritual din consumarea cafelei de dimineaţă, noi vă prezentăm câteva reţete delicioase de siropuri aromate, menite să vă sporească plăcerea zilnică.

Read more: Siropuri aromate pentru cafea