Main menu

header

947 4 1de Roxana Istudor şi Flori Pintea

Inteligența artificială (AI) este din ce în ce mai mult integrată în diverse industrii, iar cea a frumuseții nu face excepție. Companiile folosesc aceste sisteme pentru a îmbunătăți și a accelera anumite tratamente de înfrumusețare, promițând clienților o experiență mai eficientă și mai personalizată.

Frumusețe „mobilă” - de la birouri până la magazine

947 4 2Tehnologia AI are potențialul de a revoluționa industria frumuseții, oferind experiențe mai eficiente și personalizate pentru clienți. De exemplu, în San Francisco, un startup numit Clockwork și-a propus să revoluționeze experiența serviciilor de înfrumusețare cu roboții săi bazați pe inteligență artificială. Cofondatorul și CEO-ul Re- nuka Apte susține că ideea a apărut din propria sa frustrare față de programările la salon: „Ne dorim foarte mult ca înfrumusețarea să fie simplă ca băutul unei cafele. Și accesibilă oriunde, de la complexe de apartamente până la birouri corporative sau magazine de vânzare cu amănuntul”.

Manichiura perfectă în timp record

947 4 3Un domeniu în care AI face pași mari este în îngrijirea unghiilor. În loc să se bazeze exclusiv pe tehnicieni umani pentru o manichiură perfectă, companiile inovează prin sistemele robotizate bazate pe inteligență artificială. Aceste sisteme folosesc algoritmi de învățare automată pentru a recunoaște și a analiza diferite forme, culori și texturi ale unghiilor, apoi, înțelegând caracteristicile unice ale fiecărui client, mașinăriile cu inteligență artificială pot oferi servicii de îngrijire precise și personalizate. Practic, acești roboți alimentați de inteligență artificială sunt programați să aplice lacul de unghii cu acuratețe și eficiență, rezultând servicii mai rapide pentru clienți. Cu ajutorul AI, manichiura poate fi finalizată într-o fracțiune din timpul necesar unui tehnician uman. De asemenea, tehnologia AI poate fi folosită și pentru a crea experiențe virtuale de încercare pentru clienți, înainte ca aceștia să ia o decizie.

Servicii expres în confortul de acasă

Compania Nimble Beauty a pus la punct dispozitive cu AI pentru acasă, capabile să ofere o manichiură cu patru straturi în aproximativ o oră. CEO-ul Nimble Beauty, Omri Moran, a declarat că inteligența artificială trebuie neapărat să înțeleagă și să îndeplinească cu precizie sarcini precum pictarea unghiilor: „Fără AI, roboții ar fi capabili doar să repete acțiuni predefinite, limitându-li-se utilitatea”. Brandul anticipează ca sistemul să fie disponibil pentru achiziție pe scară largă în 2024. Pe de altă parte, în ceea ce privește înlocuirea profesioniștior cu AI într-un viitor mai mult sau mai puțin îndepărtat, Apte susține că aceste mașini sunt destinate serviciilor expres și nu sunt un substitut pentru experiența completă și elaborată oferită de profesioniști umani calificați.

Mașinării pentru extensii de gene

947 4 4Pe măsură ce AI continuă să avanseze, integrarea acestei tehnologii în saloanele de înfrumusețare și spa-uri, cu promisiunea unor tratamente de înfrumusețare mai rapide și mai personalizate, nu va face decât să se extindă. Chatbot-urile bazate pe inteligență artificială pot ajuta clienții să găsească produsele de înfrumusețare potrivite în funcție de nevoile și preferințele lor specifice. Acești roboți folosesc algoritmi de procesare a limbajului natural, pentru a înțelege întrebările clienților și pentru a le oferi recomandări. Unul dintre cele mai remarcabile exemple de implementare a AI în serviciile de înfrumusețare sunt brațele robotizate care mânuiesc extensiile de gene, sistem pus la punct de LUUM. Nate Harding, cofondatorul companiei, susține că roboții măresc capacitățile umane mai degrabă decât să le înlocuiască, deoarece aceste sarcini delicate necesită ani de dezvoltare pentru a se perfecționa. Siguranța este o preocupare primordială, brațele robotului fiind proiectate pentru a fi ușoare și atașate cu magneți. LUUM a instalat recent o astfel de mașină la un ULTA Beauty din San Jose, California.

Rezultate fotorealiste în machiaj

947 4 5Piața globală a inteligenței artificiale în frumusețe și cosmetică este deja o afacere de miliarde de dolari, iar cercetătorii din industrie prevăd că va înregistra o creștere rapidă în următorii ani. Iar inovarea este într-o adevărată explozie. Brandul Nykaa a introdus tehnologia avansată de încercare virtuală L’Oréal, alimentată de Al - ModiFace AR. Prin lansarea acesteia, compania creează o experiență de frumusețe îmbunătățită pentru pasionații de machiaj în timp ce aceștia cumpără produse cosmetice online. Tehnologia ModiFace permite rezultate fotorealiste și calibrarea nuanțelor cu ajutorul AI. Tehnologia include încercarea virtuală pe site-ul web și aplicația mobilă Nykaa, ajutând cumpărătorii să-și achiziționeze produsele de înfrumusețare dorite din diferite categorii.

Recomandări precise pentru sănătatea pielii și a părului

947 4 6Un alt domeniu în care AI își pune amprenta este sănătatea pielii. Unele clinici de frumusețe folosesc inteligența artificială pentru a analiza tenul clienților și pentru a recomanda rutine personalizate de îngrijire. Scanând pielea și analizând diferiți factori, cum ar fi textura, nivelurile de hidratare și petele, algoritmii AI pot oferi reco- mandări personalizate. Această tehnologie permite tratamente mai precise și eficiente, precum și rezultate mai rapide. În același timp, AI este utilizată și în saloanele de coafură. Tot mai multe folosesc instrumente bazate pe inteligență artificială, care pot identifica tipul de păr al unei persoane și pot oferi sugestii personalizate de coafare, produse și tehnici bazate pe caracteristicile unice ale părului fiecărui client.

Cea mai recentă estimare a InsightAce Analytic punctează că piața sistemelor de inteligență artificială în industria înfrumusețării va depăși 13,30 miliarde de dolari în 2030

Investiţii masive în experienţele virtuale, personalizate

Coty, Inc. a anunțat un acord de parteneriat cu Perfect Corp, prin care compania intenționează să-și consolideze oferta de probe virtuale, diagnosticare online a pielii și personalizare bazată pe date pentru mărci precum CoverGirl, Sally Hansen, precum și pentru portofoliul de parfumuri Coty. La rândul său, divizia de tehnologie a L’Oréal, client Google, folosește Google Cloud Vertex AI pentru a accelera modele cu inteligență artificială pentru servicii cosmetice. De asemenea, LVMH și Google Cloud au colaborat la AI bazate pe cloud pentru soluții de creare de experiențe cosmetice noi, personalizate, pentru clienți. Experiențele virtuale de încercare a frumuseții pot ajuta cumpărătorii online să descopere și să încerce diverse produse și nuanțe de înfrumusețare online, prin căutare pe Google, înainte de a decide ce să achiziționeze.