Main menu

header

cotnari wide

676 3 1de Cătălina Tăgârță şi Carmen Bădulescu

Atunci când vine vorba despre sănătatea fizică şi psihică, înainte să acţionați în consecinţă specialiştii recomandă să vă puneți următoarele întrebări: „Mănânc mult?”, „Fac mişcare suficientă?”, „Beau destule lichide?”, „Am minimum trei mese pe zi şi nu mai târziu de ora 20:00?”. Iar cea mai importantă dintre ele este „Ce părere am despre corpul şi greutatea mea?”. Profesoara de yoga Dana Ţupa (foto) afirmă că eşecul unei diete sau al unui stil de viaţă nu vine de la regimul în sine, ci de la mintea asociată cu emoţiile pe care oamenii le trăiesc constant.

Pornirile se petrec fiindcă oamenii decid cu mintea

De cele mai multe ori, atunci când vă impuneți cu fermitate un lucru (spre exemplu: „De azi nu mai mănânc aşa de mult!”), tendinţa naturală este ca în momentele următoare să se estompeze din fermitate şi să vă îndreptați către frigider. În opinia specialistului, aceste porniri se petrec din cauză că oamenii decid cu mintea conştientă, însă o mare parte din viaţa lor, mai ales la nivel de decizii, se petrece la nivel subconştient. În cazul în care nu dați frâu liber impulsului, vă veți alege inevitabil cu frustrări, pe care le veți înmagazina până în punctul critic în care literalmente „explodați” şi dați năvală cu și mai multă forţă spre ceea ce v-ați propus să nu faceți. „În cazul nostru, aceasta înseamnă că, dacă în permanență vă spuneţi că aveţi cu X kilograme mai mult decât idealul dumneavoastră și în același timp asociaţi emoțiile aferente, atunci ceea ce vă repetați constant se sădește în subconștient și veţi obține rezultatele acelei impregnări. La modul cel mai simplist vorbind, dacă schimbaţi credința limitativă acum și vă formaţi un nou obicei, atitudine și emoții trăite aievea, veţi reuși în timp să scăpaţi de kilogramele nedorite fără să faceţi un efort frustrant. Mai mult decât atât, veţi constata cu uluire fie că alimentele care nu vă fac bine nu mai intră în aria dorințelor dumneavoastră gustative, fie că, dacă mâncaţi prea mult, acum nu se mai întâmplă acest lucru”, explică Dana Ţupa, profesoară de yoga acreditată internaţional.

Traumele „rescriu” gândirea

676 3 2Chiar dacă aveți un stil foarte restrictiv atunci când vine vorba despre sănătate, controlul poate fi dezechilibrat într-o secundă dacă aveți de-a face cu traume mai mult sau mai puțin neprevăzute precum: moartea unei persoane dragi, o despărţire, pierderea unui job sau chiar menopauza. În acele clipe, gândirea este „rescrisă” de emoţiile puternice, care vă vor conduce viaţa de atunci încolo din umbră, de la nivelul subconştientului. „Echilibrul poate fi obţinut tot de noi, prin apăsarea pe talerul dezechilibrat de traumă. Nu este recomandat să ne lăsăm conduşi de emoţii, deoarece ajungem să le acordăm prea multă atenţie şi să neglijăm celelalte lucruri importante în viaţă. Dacă obşinuiam să facem sport, este bine ca trauma să nu ne schimbe această cutumă. Chiar dacă vom avea tot mai puţin chef, e bine să o luăm mai uşor decât să nu ne mişcăm deloc. Putem încerca ceea ce noi numim mişcare neobositoare. În momentele noastre delicate, mişcarea care ne lasă fără respiraţie (numită şi anaerobă) măreşte aciditatea din organism şi generează mai multe probleme decât beneficii pe termen lung”, declară Dana Țupa.

Orice „grăsime” arde doar în prezenţa oxigenului

Potrivit specialistei, puteți alege să practicați yoga ori qigong, să faceți plimbări în pas alert pentru minimum 30 de minute, să respiraţi profund pe malul mării sau al lacului etc. „Mişcarea neobositoare poate fi tradusă şi prin acel tip de sport în care fluenţa vorbirii să nu ne fie afectată, fiind generatoare de oxigen în corpul nostru. Ca un adevăr universal valabil, orice grăsime arde doar în prezenţa oxigenului”, explică Dana Ţupa, fondatoarea PURNA Yoga Academy - prima şcoală de yoga din România acreditată de Yoga Alliance International, din Statele Unite.

„Dacă în permanență vă spuneţi că aveţi cu X kilograme mai mult decât idealul dumneavoastră, ceea ce vă repetați constant se sădește în subconștient și veţi obține rezultatele acelei impregnări“

Trei metode prin care vă puteţi reseta subconştientul

Cum poate fi resetat subconştientul pentru a reveni la echilibru? În opinia profesoarei de yoga, o serie de trei metode uzuale vă poate ajuta în lupta cu emoţiile puternice care se afundă în subconştientul dumneavoastră şi vă dezechilibrează viaţa. Iată care sunt acestea:

  • Folosiți sugestia subliminală când nu sunteți atent. Spre exemplu, când lucrați la calculator, când conduceți, când adormiți. Pentru aceasta, aveți nevoie de o înregistrare cu vocea dumneavoastră, în care să afirmați că sunteți sănătos și că aveți deja kilogramele pe care vi le doriți. Poate părea amuzant, dar trucul este unul foarte eficient. Tot repetând și auzind, veți începe să credeți acest lucru;
  • Puneți sub o sticlă cu apă un bilețel pe care ați scris în prealabil informația dorită. Lăsați câteva ore pentru a se structura sau, mai bine spus, pentru a se transfera informaţia respectivă în apă. Apoi puteți consuma lichidul, care vă va influența nu numai fiecare celulă din corp, ci și felul de a fi, de a gândi sau de a simți, întrucât apa are memorie proprie:
  • Faceți un „dream chart” („tabel cu dorințe”) pe care să îl așezați într-un loc unde petreceți mult timp. Din când în când trageți cu coada ochiului spre listă, până ce aceasta vă va intra în subconștient, fără a avea remarci conştiente negative asupra metodei.