Main menu

header

520 4 1de Alexandra Rotărescu

Are studii economice, dar şi un adevărat simţ pentru afacerile prospere. A combinat aceste atuuri cu pasiunea pe care şi-a descoperit-o chiar în inima Dubaiului şi a mizat, încrezătoare, pe un nou început profesional: deschiderea unei parfumerii de lux în centrul Bucureştiului!

„Orientul știe să se exprime”

- De unde şi până unde această pasiune pentru parfumeria arabă?

- A fost dragoste la prima simţire! O vizită în Dubai a făcut ca pasiunea pentru parfumuri să capete o direcţie clară. A fost o revelaţie, o încântare şi o întoarcere în timp într-un spaţiu atât de opulent şi de futurist!

- Ai adus în România nişte parfumuri care au praf de aur, de diamante sau sunt împodobite cu cristale Swarovski. Care este povestea lor?

- Suntem unici importatori ai acestor mici opere de artă, fiecare având propria poveste… De la „Oros”, prezentat într-o sticlă elegantă ce emană opulenţă, fiind încrustată manual cu cristale Swarovski - inspiraţia a fost faimosul hotel Burj Al Arab - şi până la veteranul „Junaid”, totul înseamnă poveste, concept, artă! Orientul, prin cultură şi prin tradiţie, ştie să se exprime, acolo nimic nu este prea mult!

- Unele dintre esenţele ce pot fi găsite în magazinul tău sunt folosite chiar de câţiva dintre cei mai bogaţi şeici din Emiratele Arabe. Care sunt, mai exact, preferinţele lor în materie de parfumuri?

- Este adevărat că Familia Regală din Emiratele Arabe Unite preferă câteva dintre variantele pe care noi le reprezentăm prin conceptul Marab Perfumery. Preferinţele acestora se îndreaptă cu precădere spre esenţe, adică un concentrat de parfum, în care oud-ul - care este unul dintre cele mai preţioase lemne parfumate din lume - este prezent, atent selectat şi rafinat, în combinaţie cu note uşor florale precum trandafir sau iasomie.

„Se adresează oricui”

520 4 2- Care a fost cel mai pretenţios client al tău?

- Clienţi pretenţioşi au fost mulţi, important este să creezi o relaţie cu ei, să ai răbdarea să înţelegi ce-şi doresc, ca mai apoi să le laşi spaţiul şi timpul potrivit în care ei să relaţioneze cu parfumurile recomandate conform cerinţelor.

- Când şi cum ţi-a venit ideea să-ţi deschizi propria parfumerie în România?

- În Dubai, atunci, la prima vizită! După toată fascinaţia pe care mi-a adus-o acea lume, am gândit că este nedrept ca aceia care nu pot călători până acolo să nu cunoască măcar o parte din acea magie. Am revenit în ţară şi am început să pun bazele acestui concept.

- Spune-ne, pe scurt, povestea ta.

- Am 40 de ani, sunt căsătorită, absolventă a Facultăţii de Management şi am ales, la un moment dat, să practic. Credeam că mă reprezintă, dar, de la activităţi de contabilitate, statistică şi propria firmă care distribuia produse de uz casnic, iată-mă acum dependentă de parfumuri!

- Lansarea parfumeriei a fost făcută în prezenţa prinţului Paul şi a prinţesei Lia. Cui i se adresează parfumurile din buticul tău?

- Parfumurile noastre se adresează oricui, şi spun asta pentru că paleta de preţuri şi diversitatea aromelor se îndreaptă către un public extrem de larg. Preţurile încep de la 180 de lei şi ajung la 2.000 de lei.

- Şi cum ai ales ce parfumuri să aduci în România, pe ce criterii ai făcut selecţia?

- Ştiam că unii dintre clienţi nu sunt pregătiţi pentru arome 100% orientale, aşa că am gândit aducerea unor case de parfumuri care să se plieze mai uşor pe cerinţele românului, dar nu am uitat nici acel segment dedicat parfumeriei arăbeşti.

„Lemnul de oud este vedeta indiscutabilă”

520 4 3- Ce parfum se vinde cel mai bine în buticul tău şi de ce crezi că se bucură de succes?

- „Oros” este vedeta noastră şi cred că a prins pentru că emană opulenţă şi rafinament, are un mesaj clar şi este atipic!

- Care este parfumul tău preferat?

- Zilnic am câte un parfum preferat, depinde de stare şi de ce vreau să transmit în acea zi. Azi a fost „Taarikh Rose”, de la Casa Junaid.

- Ce aromă are succesul?

- Orientală.

- Există vreo modă a parfumurilor sau trebuie să le considerăm pe toate atemporale, clasice?

- Cred într-o maturizare a clientului şi o mai bună percepţie asupra unui parfum de calitate. Dacă brandurile de linie reuşesc să ne îndrepte atenţia către un nou produs, prin campanii de marketing, segmentul de nişă se adresează unui anume tip de client, mai pretenţios, mai matur şi care nu va alege niciodată după un trend indus, ci după personalitatea proprie, după starea de moment, așteptând o anume reacţie de la parfumul ales.

- Există un anumit gen de parfum care se poartă în 2015?

- Pot spune doar că există o deschidere mai mare, în ultimii ani, pentru parfumeria orientală şi chiar tradiţional arăbească, unde lemnul de oud este vedeta indiscutabilă.

- Cum ne alegem parfumul potrivit?

- Cu răbdare şi testând doar câteva variante de parfumuri, după ce am fost consiliaţi de reprezentantul de vânzări. Consilierea constă în a identifica notele preferate, personalitatea persoanei şi modul în care doreşte să fie remarcată.

„Se aplică în zonele cu puls mai accelerat”

- Şi cum ne parfumăm corect?

- În mod normal, parfumul se aplică în zonele cu puls mai accelerat, adică pe decolteu, în zona gâtului şi, de ce nu?, pe păr sau pe haine. Un truc la aplicarea pe păr este de a amesteca un pic din uleiul sau din crema de styling cu o picătură de concentrat de parfum, masând apoi în special vârfurile.

- Ce diferenţe sesizezi între piaţa arăbească şi cea românească?

- Diferenţele sunt impresionante, din păcate… Realizezi că nu ştii aproape nimic când ajungi acolo şi descoperi o cu totul altă lume! Cultura arabă şi parfumurile sunt inseparabile, iar diversitatea acestora este copleşitoare. Parfumarea, în ţările arabe, reprezintă de fapt un întreg ritual, de la afumarea hainelor şi a părului prin arderea răşinilor şi până la aplicarea pe corp a esenţelor. Totul este tradiţie şi cunoaştere! Acolo s-a inventat parfumul şi este evident acest lucru!

- Ce vor româncele de la parfumul ideal?

- Româncele încep să ştie mai bine ce vor şi de ce vor. Sunt mai bine informate şi doresc de la un parfum ceea ce, de fapt, trebuie să exprime: starea de bine.

- Au succes la români parfumurile sofisticate şi nu atât de ieftine?

- Au succes, pentru că românul este un client pretenţios, iar caracterul nostru latin ne ajută foarte mult să ştim să ne facem remarcaţi, de ce nu şi prin parfum?!

  • Familia Regală din Emiratele Arabe

Unite preferă esenţele comercializate în magazinele de lux ale româncei

„În ţările arabe, parfumarea reprezintă un întreg ritual, de la afumarea hainelor şi a părului prin arderea răşinilor şi până la aplicarea pe corp a esenţelor. Totul este tradiţie şi cunoaştere!”

Ce trebuie să cunoaşteţi când cumpăraţi un parfum

- Ce le sfătuieşti pe cititoarele noastre atunci când vor să-şi cumpere un parfum?

- Să îndrăznească şi să ştie că parfumul trebuie să le reprezinte şi să aştepte cel puţin 10 minute de la pulverizarea pe piele. Atunci parfumul atinge baza şi îşi exprimă adevăratul caracter.

- Dar când vor să ofere un parfum soţului sau celei mai bune prietene?

- Sunt câteva criterii după care trebuie să se ghideze: notele preferate ale acestora, caracterul parfumului (oriental, gurmand, condimentat, citric, fresh, marin etc.) şi personalitatea acestora să fie în concordanţă cu personalitatea parfumului (agresiv, suav, dominant etc.).

- Am înţeles că plănuieşti deja extinderea parfumeriei...

- Următoarea locaţie va fi tot în Bucureşti şi gândim o variantă francizată, surpriză!