Main menu

header

cotnari wide

de Ana Trifan

Stresul şi conflictele, presiunea psihologică şi anxietatea, bolile şi efectele adverse ale anumitor medicamente, violenţa excesivă de la televizor sunt unele dintre cel mai des întâlnite cauze ale coşmarurilor.

Dezechilibre la nivelul… inimii
Din nefericire, foarte mulţi copii şi adolescenţi au vise urâte, ceea ce aduce şi multe efecte traumatice, dăunătoare, cum ar fi dezvoltarea unor boli mentale, palpitaţii, transpiraţie în exces, probleme cu memoria, sensibilitate excesivă, probleme comportamentale şi de integrare în societate. De aceea, este foarte important să reducem nivelul efectelor negative ale coşmarurilor, iar remediile naturiste pot fi de mare ajutor atât pentru copii, cât şi pentru adulţi când vine vorba despre îmbunătăţirea calităţii somnului.
În medicina tradiţională orientală, coşmarurile sunt considerate ca fiind strict legate de un dezechilibru la nivelul cordului. Obosită, inima suferă un fel de încălzire excesivă, ce transmite semnale la creier şi ne dezechilibrează, provocând coşmaruri sau vise stresante.
Remediile naturiste pentru prevenirea şi tratarea coşmarurilor includ numeroase tincturi din ierburi, extracte şi pastile, precum şi uleiuri esenţiale, ce au rolul de a crea confort şi relaxare, inducând un somn odihnitor.

Tinctura de valeriană aduce somn liniştitor
Puteţi folosi ca sedativ natural ceaiul de muşeţel, din care să beţi câte o cană înainte de culcare. Unul dintre cele mai cunoscute remedii naturiste împotriva tulburărilor de somn este rădăcina de valeriană, ce poate fi consumată sub formă de ceai, de tincturi, de extract sau de capsule. Deoarece ceaiul preparat din această plantă are un gust foarte neplăcut, e de preferat să cereţi la magazinele naturiste variante sub formă de capsule sau de tinctură.

Pasiflora ţine departe neliniştea
Ceaiul de roiniţă, consumat înainte de culcare, aduce şi el pace pentru somnul nostru de fiecare noapte. Tot ca să vă asiguraţi un somn bun puteţi lua pastile de pasiflora. Aceste plante au capacitatea de a vă scăpa de iritabilitate, de depresii şi de nelinişte, îmbunătăţind calitatea somnului.
Ginsengul siberian nu este util doar în tratarea oboselii şi a problemelor de sănătate legate de stres, dar are şi capacitatea de a normaliza activitatea sistemului imunitar şi de a echilibra balanţa hormonală.
Uleiurile esenţiale naturale, folosite în aromaterapie, au şi ele un rol foarte important în asigurarea unui somn liniştit.

Uleiul de busuioc repară efectele surmenajul
Cu câteva ore înainte de culcare lăsaţi să ardă în dormitor, într-o candelă specială, puţin ulei natural esenţial de busuioc. Această plantă are calitatea de a calma şi de a repara efectele surmenajului. La fel de bine puteţi folosi ulei esenţial de cimbru, ce vă va scăpa de angoase. Inhalaţiile cu ulei natural de brad luptă cu succes împotriva simptomelor pe care le dau bolile sistemului nervos.

Lavanda luptă cu migrenele
Uleiul de lavandă este „vedetă” când vine vorba despre asigurarea unui somn liniştit. Acesta luptă împotriva insomniilor, a iritabilităţii, dar şi a migrenelor şi a bolilor psihice. Aveţi grijă să cumpăraţi uleiuri naturale! Cât despre utilizarea lor, ele pot fi arse cu puţină apă într-o candelă specială, însă pot fi turnate şi în apa de baie sau aplicate pe piele.
În afară de toate acestea, trebuie să încercaţi să fiţi liniştiţi înainte de culcare, să nu vă încărcaţi cu emoţii negative, să nu urmăriţi la televizor programe sau filme violente.
În loc să vă gândiţi la problemele de serviciu ori de familie sau să vă aşezaţi în faţa televizorului înainte de culcare, mai bine alegeţi să citiţi o carte liniştitoare sau să faceţi o plimbare scurtă, indiferent de cât de urâtă e vremea.