Main menu

header

cotnari wide

de Veronica Zărescu

Vitamina C reprezintă cel mai puternic antioxidant pentru organism. Necesarul copiilor este de 1,5-2 mg/kg-corp/zi, în funcţie de vârstă.

Barieră contra îmbolnăvirii
Vitamina C are următoarele proprietăţi: creşte rezistenţa organismului la infecţii, contribuie la formarea globulelor roşii, reglează glicemia şi colesterolul, elimină toxinele din organism şi favorizează asimilarea fierului.
Datorită acestor proprietăţi, vitamina C este indicată în tratamentul unui număr mare de afecţiuni, cum ar fi: boli infecţioase acute şi febrile, stres fizic şi intelectual, anemii, anorexie, oboseală, diferite alergii, lipsa de calciu, răceală şi gripă, tulburări respiratorii, artrită şi diferite tulburări digestive.

Hipovitaminoza poate duce la tulburări de creştere
În sezonul rece se recomandă introducerea unor suplimente nutritive cu conţinut crescut de vitamina C, pentru a ajuta la creşterea sistemului imunitar şi, implicit, la rezistenţa organismului în faţa virozelor. Un nivel scăzut al vitaminei C din organism se manifestă prin stări exagerate de oboseală, sângerări nazale, rezistenţă scăzută la infecţii şi chiar tulburări de creştere. Profilaxia hipovitaminozei C se poate realiza uşor, prin asigurarea unui aport zilnic corespunzător, fie prin alimentaţie, fie prin suplimente nutritive.

Îmbogăţiţi alimentaţia cu alimente proaspete
Un consum zilnic echilibrat de fructe şi legume proaspete poate asigura necesarul optim de vitamina C. Printre produsele recomandate în acest sens se numără: fructele şi legumele proaspete, în special legumele verzi (spanacul, broccoli, salata verde, urzicile şi varza).
În caz contrar, puteţi apela la oferta producătorilor de suplimente nutritive, în care vitamina C ocupă un loc important şi poate fi găsită sub diverse forme şi gusturi iubite de copii (drajeuri cu diverse arome, pastile efervescente etc.). Chiar dacă depăşiţi doza zilnică recomandată de vitamina C, nu vă îngrijoraţi, pentru că surplusul se elimină rapid pe cale renală.