Main menu

header

de Veronica Zărescu

Uneori se întâmplă ca, deşi părinţii să-i ajute pe copii la teme, aceştia să pară că nici nu au fost la şcoală şi să nu se concentreze. Fie că sunt leneşi, fie că au o problemă mai serioasă sau pur şi simplu nu înţeleg de ce, după o zi întreagă petrecută la şcoală, este important pentru ei să se apuce din nou de lucru, este bine să ştiţi cum trebuie să procedaţi.

Teama de a greşi
Se poate întâmpla ca micuţul să nu înţeleagă ce i se cere şi să nu îndrăznească să vă spună acest lucru. Este o situaţie ce poate provoca un fel de „blocaj”. Poate aţi fost odată prea severi cu el în privinţa unor note proaste sau a unui exerciţiu pe care nu reuşea să-l facă. Din această cauză, dacă i se mai întâmplă să nu înţeleagă o lecţie, îi este frică să vă spună. Asiguraţi-vă că pricepe ce i se cere şi, dacă simţiţi că ezită, faceţi-vă timp să citiţi din nou textul cu el şi să-i explicaţi.

Verificarea cunoştinţelor acumulate
O altă situaţie dificilă poate fi atunci când copilul nu înţelege de ce trebuie să-şi facă lecţiile. După o zi întreagă petrecută la şcoală poate considera că nu are nevoie să se apuce din nou de lucru când se întoarce acasă. Acesta poate fi un semn pozitiv într-un sens, pentru că poate însemna că el consideră că a înţeles tot ce a făcut la şcoală. Explicaţi-i că este important pentru el să treacă în revistă tot ce a învăţat, pentru a verifica dacă este capabil să refacă singur anumite exerciţii.
Refuzul de a face teme poate fi un mod de a vă atrage atenţia. Un copil care se simte neglijat poate folosi astfel de situaţii pentru a vă apropia mai mult de el. Dacă aveţi sentimentul că refuză intenţionat să-şi facă lecţiile, propuneţi-i o ieşire în parc sau o activitate comună, dar doar după ce termină ce are de făcut. Astfel va înţelege că după încheierea temelor va beneficia de atenţie din partea părinţilor.

Ponturi!
- Ca să nu piardă firul lecţiilor puteţi să plătiţi un cadru didactic pentru meditaţii.
- Unele dificultăţi la teme pot apărea din cauza unor probleme de limbaj, mai ales în situaţia elevilor din clasele primare. În acest caz este bine să apelaţi la un ortofonist, care va şti cum să-l ajute pe micuţ.