Main menu

header

cotnari wide

706 3 2de Roxana Istudor şi Florica Pintea

Potrivit multor persoane, dietele sunt cel puțin frustrante, iar dacă sunt oprite, poate interveni efectul cel mai neplăcut, revenirea la greutatea inițială sau chiar un număr mai mare de kilograme. Un nou trend mondial spune că regimurile alimentare ar trebui să fie mai prietenoase pentru a putea deveni stil de viață.

Eliminați gustările dintre mese

Dieta Pioppi are reguli puține, dar ferme. Mutând accentul dinspre obsesia scăderii în greutate spre schimbarea totală a stilului de viață, acest regim realizat de cardiologul Aseem Malhotra este un program de 21 de zile în cadrul căruia nu se urmărește compulsiv scăderea rapidă a centimetrilor din talie, ci reducerea riscului de a dezvolta diabet zaharat, cancer, demență şi boli de inimă. Dieta se axează pe câțiva piloni centrali: nutriţia, excercițiile fizice, somnul şi viața socială. În ceea ce privește programul alimentar, nu este nevoie să numărați caloriile, ci doar să eliminați în totalitate gustările dintre mese. Mai departe, în primele două săptămâni trebuie să renunțaţi la dulciuri, la pâine, la paste şi la orez. Treptat, în aceleași prime 14 zile, trebuie să eliminați și uleiul industrial din seminţe, precum și siropurile. Trebuie, de asemenea, să limitați consumul de alcool - nu în totalitate: puteți bea un pahar cu vin la masă, dar nu exageraţi.

24 de ore de post, o dată pe săptămână

706 3 3Unul dintre elementele care scot dieta Pioppi din tipare este recomandarea ca o dată pe săptămână să recurgeți la un post de 24 de ore. Este o măsură foarte eficientă pentru a reduce rezistența la insulină. Așadar, o dată pe săptămână vă culcaţi fără a lua cina. Prin acest proces, extindeţi ritmul natural al organismului peste noapte și, în plus, metabolismul arde din depozite, deci slăbiți. Nu uitați, totuși, să conumați lichide, inclusiv ceai sau cafea. Ce alimente sunt, totuși, permise? Cu condiția amintită de a nu mânca între mese: uleiul de măsline extravirgin, fructele, legumele, nucile, peștele gras (minimum trei porții pe săptămână), ouăle (zece pe săptămână), lactate ca iaurtul, untul, brânza, precum și ciocolata neagră (30 de grame zilnic). Aveți voie să mâncați până vă simțiți sătui. Cât despre pierderea concretă în greutate, promotorii dietei Pioppi nu afirmă cu certitudine nici cât, nici în cât timp, dar susțin că aceasta oricum variază de la o persoană la alta. Planul este conceput în primul rând pentru a face organismul mai sănătos, iar scăderea kilogramelor va fi un efect secundar al renunțării la alimentele care îngrașă.

Viața socială reală este un element din programul de slăbit sănătos, afirmă promotorii dietei Pioppi, care recomandă nu statul pe rețelele sociale, ci timpul de calitate petrecut alături de rude și de prieteni

Mişcare, odihnă, respiraţie, deconectare

Dieta Pioppi nu este completă fără respectarea recomandărilor care vizează mișcarea. Dar nici aici nu sunt impuse sesiuni extenuante de exerciții fizice la sală. Pur și simplu creați-vă reflexul de a merge pe jos timp de 30 de minute pe zi și nu staţi mai mult de 45 de minute pe loc, ci mișcați-vă cel puțin două minute la fiecare oră - contează foarte mult nu doar pentru sănătate, ci și pentru mobilitate. În ceea ce privește odihna, dieta Pioppi este asociată cu un program regulat de șapte ore de somn pe noapte, pentru evitarea afecțiunilor grave cu care se confruntă omul contemporan, precum și pentru eliberarea de stresul acumulat peste zi. În aceeași ecuație a succesului dietei Pioppi sunt incluse exercițiile de respirație și relaxarea. Ritmul de viață trepidant nu are voie să ne copleșească până la a uita de propria persoană. Așadar, potrivit autorilor cărții „The Pioppi Diet”, doctorul Aseem Malhotra și Donal O’Neill, trebuie să alocați timp exercițiilor de respirație și deconectării de la presiunea cotidiană: inspirați timp de cinci secunde, apoi expirați în același răstimp, concentrându-vă doar pe respirație. Repetați câte două minute, de patru ori pe zi.