Main menu

header

de Călin Popa şi Florica Pintea

Studii de dată recentă pun în evidență faptul că există o legătură directă între greutatea unei persoane și imprimeurile pe care le alege pentru hainele pe care le poartă.

Mesaje despre controlul greutății

O colaborare între Universitatea Internațională „St. Luke”, din Tokyo, și Școala de Medicină a Universității Glasgow a avut ca rezultat o cercetare prezentată la Congresul European asupra Obezității, care a avut loc recent la Viena. Specialiștii au reușit să demonstreze legătura dintre kilogramele în plus și alegerile vestimentare deopotrivă în cazul femeilor și bărbaților cu o greutate peste medie. Studiul notează că felul în care o persoană își alege hainele din perspectiva culorilor și imprimeurilor poate fi un marker al problemelor cu greutatea, atrag atenția autorii cercetării, Charoula Nikolaou și Stuart Gilmour. „Cumpărăturile online pot fi folosite pentru a genera mesaje despre controlul greutății și mai ales despre faptul că oamenii nu trebuie judecați”, arată comunicatul studiului.

Femeile preferă bulinele, bărbații cămășile colorate

Din cercetare a reieșit faptul că femeile cu o masă corporală mare au tendința de a cumpăra haine cu imprimeuri vii, colorate, preponderent cu buline în cazul bluzelor și cu flori pe rochii, notează „Daily Mail”. Mai precis, analizând vânzările unor mari retaileri, s-a constatat că indicele de masă corporală medie a persoanelor care au cumpărat piese cu dungi sau buline este 27, considerat supraponderal, în timp ce femeile care au achiziționat rochii monocolore, roșii de exemplu, aveau un indice de 21 sau inferior acestei cifre. Iar bărbații supraponderali preferă combinațiile de pantaloni negri și bluze sau cămăși colorate, pentru contrast. Demn de menționat este faptul că, potrivit specialiștilor, preferința unei persoane supraponderale pentru piese vestimentare în culori vii, cu dungi, modele geometrice mari sau buline poate indica faptul că va continua să acumuleze kilograme.

Pentru realizarea studiului au fost folosite date despre obiceiurile de cumpărături online ale unui număr de 35.000 de persoane din 119 țări