Main menu

header

cotnari wide

687 3 1de Roxana Istudor şi Eduard Popa

Foarte multe persoane care decid să înceapă o dietă se concentrează pe tăierea anumitor alimente de pe listă și, de asemenea, pe lungul șir al produselor care urmează să le fie interzise. O nutriționistă din Australia a schimbat regula.

Cât mai puțin spațiu pentru alimentele nesănătoase

O abordare cu totul inedită a scăderii în greutate este promovată de dieteticiana australiană Lyndi Cohen, din Sydney. Specialista propune o dietă „aglomerată” și garantează o scădere sănă- toasă în greutate fără abținerile pe care le impune un regim obișnuit. Metoda pe care o recomandă Lyndi este introducerea în meniul zilnic a cât mai multor produse sănătoase, lăsând în acest fel foarte puțin spațiu pentru cele care nu aduc decât daune organismului. În timp, acestea din urmă dispar automat din obiceiurile alimentare. „Aglomerarea este ceva ce recomand în cadrul programului pe care îl promovez, fiind indicată cu precădere celor care luptă cu kilogramele în plus și nu au înregistrat rezultatele dorite. De asemenea, acest sistem este ideal pentru cei care recurg la mâncatul emoțional, se supraalimentează sau se hrănesc în salturi”, explică Lindy, care adaugă că unul dintre efetele imediate ale acestui fel de a mânca este un surplus de energie.

Două porții de fructe, până la zece de legume

O zi din viața unei persoane care începe dieta „aglomerată” include două porții de fructe și între cinci și zece porții de legume. „Faceți tot posibilul să mâncați legume și boabe. Și nu uitați să beți multă apă”, recomandă Lindy. Folosind exemplul personal, nutriționista atrage atenția că o porție de paste asigură, prin sos, foarte puțini nutrienți comparativ cu ce se poate obține din trei porții de legume. „Când lucrurile sunt judecate în mod corect și decizia este luată, stilul de a mânca sănătos devine foarte ușor”, adaugă specialista. Potrivit acestei filosofii, persoana care adoptă regimul „aglomerat” se satură cu alimente sănătoase și nu mai trebuie să fie preocupată de numărarea caloriilor. „Modul de a gândi este foarte simplu: în prim-plan nu este faptul că anumite alimente ne fac rău, ci faptul că legumele ne fac bine. Concentrându-vă pe a vă sătura în loc să vă gândiți neîncetat la ce vă este interzis în meniu, veți obține sațietate și veți face alegeri sănătoase fără a simți că sunteți privați de plăcerea de a mânca”, detaliază Lindy.

Lyndi Cohen garantează celor care adoptă dieta „aglomerată“ o îmbunătățire a texturii pielii și întărirea sistemului imunitar