Main menu

header

778 27 1de Călin Popa şi Adrian Barna

Celebrul brand de lux Hermès a spart recent „blocada” impusă exclusivismului pe care îl reprezintă de restricțiile pandemiei și a dat astfel tonul unei reveniri în forță a acestui segment de produse, în care compania are o aură legendară.

Succese după fiecare criză mondială

Există unele lucruri pe care istoria omenirii a demonstrat că nu le poate schimba nicio situație gravă planetară. Unul dintre acestea este apetitul pentru produsele de lux, exclusiviste, care explodează invariabil după fiecare criză. Această realitate poate fi reflectată de un apel la istoricul brandului Hermès, care după Primul Război Mondial își extindea vânzările peste Ocean, introducând în premieră fermoarul în lumea jachetelor, și lansa produse iconice, cum au fost eșarfele din mătase sau ceasurile de mână care au schimbat moda în întreaga lume, fiind promovate la cel mai înalt nivel, inclusiv de Edward, Prinț de Wales. După dezastrul numit cel de-Al Doilea Război Mondial, același parcurs și aceeași combinație de inspirație, creativitate și viziune; brandul înregistra recorduri de vânzări la primul parfum pe care îl introducea în magazine, precum și la poșete, grație apariției lui Grace Kelly, proaspătă prințesă de Monaco, cu un astfel de accesoriu pe braț.

Nici pandemia nu-i opreşte: vânzări de 2,7 milioane de dolari în ziua redeschiderii

Istoria se repetă în prezent. Compania emblematică înființată în 1837 pentru a crea harnașamente pentru cai a înregistrat din prima zi în care s-a deschis magazinul brandului din Guangzhou, China, după restricțiile impuse de pandemia de COVID-19, vârf de vânzări, de 2,7 milioane de dolari, un record pentru o singură unitate Hermès în statul asiatic! „Această redeschidere marchează un nou capitol pentru brandul parizian în Guangzhou”, a reacționat compania, într-o declarație publică. Aceste recorduri sunt puse de specialiști pe seama unui fel atipic de a face business. Firma păstrează un tradiționalism foarte strict pe parcursul producției, tot ceea ce vinde fiind executat manual, de maeștri. Conducerea brandului a exclus întotdeauna din planurile de afaceri mecanizarea, automatizarea, liniile de asamblare sau producția de masă, menținând un control extrem de sever asupra fiecărei piese pe care se aplică celebra etichetă și producând totul doar în Franța.

Brandul vinde trei eșarfe pe minut!

778 27 2Politica Hermès față de clienți este, la rândul său, foarte strictă. Conducerea brandului este atât de conștientă de valoarea unei piese a companiei, încât abia în 2012 a acceptat schimbarea unui produs achiziționat, dar numai pentru a cumpăra același produs… de altă culoare. Aceasta este singura concesie pe care o face un brand suficient de mare încât să nu dea niciodată banii înapoi clienților care returnează o achiziție Hermès. Un bun exemplu sunt celebrele eșarfe din mătase chinezească, cu care brandul a făcut istorie. Începând cu 1937, Hermès a produs peste 2.000 de desene unicat pentru eșarfele pe care le-a scos pe piață, versiunea „Brides de Gala”, lansată în 1957, fiind reprodusă de peste 70.000 de ori. Din 1970 încoace, s-au vândut aproape 1,2 milioane de astfel de accesorii, la fiecare 25 de secunde undeva în lume fiind achiziționată o eșarfă marca Hermès. Aceste piese au fost puternic popularizate de celebritățile care le-au purtat în public, printre care Regina Elisabeta a II-a, Jackie Kennedy Onassis, Audrey Hepburn, Madonna sau Sharon Stone.

Cravate și papioane de sute de milioane de euro

778 27 3Imediat după cea de-a doua conflagrație mondială, când lumea nu apucase să reconstruiască orașele distruse de bombardamente, Hermès lansa o linie de cravate care, ca și multe alte produse ale brandului, erau succese instantanee și au rămas astfel. Astăzi, zece procente din vânzările anuale ale companiei, de aproape 7 miliarde de euro, sunt reprezentate de segmentul cravatelor și papioanelor. Demn de menționat este faptul că modelele de pe aceste piese de excepție au fost mult timp realizate în colaborare cu artizanii triburilor de tuaregi nomazi din Sahara. La capitolul produse de lux pentru casă, brandul are în portofoliu cel mai vechi și mai prestigios brand de sticlărie din lume, unitatea de la Saint-Louis, și se axează pe crearea de obiecte din cristal. De asemenea, acordând atenție în continuare secțiunii de ceasuri, unde a stabilit un hotar memorabil, Hermès a realizat un parteneriat cu Apple, rezultatul fiind piesa - de lux, firește - Apple Watch Hermès.

Poșete cu liste de așteptare... măsurate în ani

778 27 4Poate unul dintre cele mai cunoscute accesorii marca Hermès este poșeta din piele extrafină. Această piesă și-a câștigat renumele mondial pentru ce are înglobat: model unic, 24 de ore de muncă și cea mai fină piele din lume. În cazul în care o astfel de piesă se strică, proprietarul o duce la o unitate a firmei, de unde este expediată în Franța pentru reparare și recondiționare completă, asemenea oricărei mașini de lux. Compania a înregistrat o serie de recorduri și la acest capitol. De pildă, în anul 2019, o piesă model „Himalaya Birkin” - linie numită după actrița britanică Jane Birkin, faimoasă în anii 1980 - a fost vândută cu suma de 162.500 de lire sterline, devenind cea mai scumpă poșetă vândută vreodată în Europa. Demn de menționat este faptul că poșeta era second hand. În context, se pot aminti protestele organizației PETA, care acuză brandul de cruzime față de animale pentru că realizează aceste poșete din piele de crocodil. Dar apetitul pentru lux continuă. În ansamblu, poșetele marca Hermès au, în unele cazuri, liste lungi de așteptare, uneori măsurabile în ani, aspect reflectat, de altfel, într-un episod al celebrului serial „Totul despre sex”. Aceste „povești” despre poșetele brandului au făcut să se vorbească despre aceste piese ca despre investiții, cum sunt cele în imobile, fiind colecționate în toată lumea.

Cele mai multe dintre produsele marca Hermès sunt realizate integral de câte o singură persoană, care își asumă răspunderea pentru calitatea și unicitatea piesei respective!

Vedetele adoră Hermès, chiar dacă nu oferă... promoţii

778 27 5Pentru că o piesă Hermès este o declarație de statut public, zeci de vedete își achiziționează accesoriile brandului, vizibilitatea acestora nefăcând altceva decât să perpetueze legenda firmei. Chiar dacă, spre deosebire de alte embleme ale luxului, com- pania franceză nu face cadou accesoriile pe care le furnizează celebrităților pentru diverse evenimente și nici nu oferă produse la preț promoțional, staruri ca Lindsay Lohan, Miranda Kerr, Jennifer Lopez (foto), Marjorie Harvey, Rita Ora, Kylie Jenner, surorile Kardashian, Paris Hilton, Gwyneth Paltrow sau Cameron Diaz, printre multe altele, nu concep să nu se afișeze cu o piesă Hermès.