Main menu

header

721 31 1de Călin Popa şi Nicoleta Gheorghe

Pornind de la nevoia bogaților lumii de a evita congestiile din trafic, designerii au realizat un concept de supermașină-amfibie, uimitor vehicul care ar putea fi răspunsul pentru transportul viitorului.

Viteză amețitoare

Mai vechile concepte de vehicule care pot circula atât pe uscat, cât și pe apă, au o mulțime de dezavantaje, de la aspectul neprietenos până la tehnologia greoaie și viteza relativ redusă. Dar Amphi-X, așa cum este numit vehiculul-amfibie realizat la Melbourne de designerul Bei Chen Nan, promite să livreze ce este mai bun din cele două lumi. Pentru prețul de 2,5 milioane de lire sterline, viitorii posesori vor fi propulsați electric cu 418 kilometri pe oră pe uscat și cu 145 de kilometri pe oră în apă. Mai precis, Amphi-X va fi mai „tare” decât o mașină de curse și mai rapid decât multe bărci de viteză, notează „Daily Mail”. În cazul în care posesorul va dori să navigheze, roțile se vor retrage și propulsia va fi realizată printr-un sistem special, de tip jet ski.

Se poate încărca din mers

Amphi-X va avea patru locuri. Este realizat din fibră de carbon și aluminiu, având capacitatea de a accelera de la 0 la 60 de kilometri pe oră în 2,4 secunde. Bateria care alimentează vehiculul futurist este la rândul său specială, iar o parte din exteriorul Amphi-X este realizat dintr-o sticlă cu celule solare încorporate, astfel încât vehiculul să se poată încărca din mers. „Desenul și dimensiunile acestui model au pornit de la mașinile de curse exotice, ca Lamborghini Aventador sau Bugatti Veyron. Am vrut să aibă o estetică deosebită”, explică Nan.

Se mișcă în orice direcție

721 31 2Vehiculul-amfibie de lux are un design unic al roților, care îl fac capabil să circule pe orice tip de teren și să se miște în orice direcție, ceea ce ar trimite în istorie parcarea paralelă. „Am realizat acest concept nu doar pentru că majoritatea vehiculelor de acest tip sunt greoaie și fără mari performanțe tehnice, deci era nevoie de o mașină-amfibie cu o estetică potrivită, ci și pentru că majoritatea aglomerărilor urbane au un canal navigabil care în mare parte este nefolosit”, punctează Nan. Deși Amphi-X se adresează din pornire superbogaților, creatorul său afirmă că și-ar dori foarte mult să vadă vehiculul în filme din seria „James Bond”, în producții SF și, într-o bună zi, de ce nu, accesibil cât mai multor oameni.

Destinată proiectelor urbane ca World Island, din Dubai

Proiectul este destinat viitoarei World Island, care în prezent se realizează în Dubai și este proiectată să intre în circuitul turistic în 2030, dar nu numai. Întrucât oamenii din toată lumea caută să-și extindă spațiul de care au nevoie, și în Hong Kong se proiectează insule care să fie legate de țărm printr-un sistem de canale. Pentru acest tip de dezvoltări urbane care tind să ocolească marile aglomerări, Amphi-X poate fi răspunsul tehnologiei moderne. Nu doar locuitorii din Dubai sau din Hong Kong, cu mijloacele financiare potrivite, vor putea beneficia de serviciile acestui vehicul de excepție, ci și turiștii, care eventual ar putea închiria Amphi-X pentru a circula și pe uscat, și pe apă. În prezent, pentru cei cu venituri ceva mai scăzute, există, totuși, variante de vehicule-amfibie, cum sunt Water Car Panther, Amphibious Quad Jet Ski, Terra Wind Amphibious, Sherp ATV sau Motorcycle Jet Ski Hybrid. Din păcate, acestea sunt departe de performanțele și facilitățile Amphi-X, arătând ca niște autobuze, ca niște tancuri ori ca niște bărci.

Companiile care domină piața vehiculelor-amfibie care nu au destinație militară sunt cele asiatice, în frunte cu Japonia, cea mai mare piață de desfacere

fiind America

de Nord