Main menu

header

747 5 3de Călin Popa şi Nicoleta Gheorghe

Conceptul de frumusețe TikTok are un spectru suficient de larg, încât în interior să încapă și extremele experimentelor de toate felurile, cât și make-up-ul de o simplitate extremă. Una peste alta, este marele trend al înfrumusețării momentului și a captat deja sute de milioane de admiratori.

Inimioare desenate în mijlocul obrajilor

TikTok este mai mult un fenomen decât un tip anume, specific, de înfrumusețare. A plecat cu câțiva ani în urmă de la abilitatea de a transforma în aur un videoclip muzical și acum s-a extins la industria frumuseții. Înainte de orice, TikTok este despre a experimenta. În al doilea rând, este un trend al tinerilor și se poate observa peste tot. Adolescenții poartă părul vopsit albastru electric, verde, mov, orange sau roz „bombon”. Contururile tip Kardashian sunt înlocuite în ritm rapid de blushuri inspirate din desene animate, de machiajul „ochi de pisică” sau de inimioare trasate în mijlocul obrajilor.

Coafuri extravagante pe look natural

De partea cealaltă a spectrului dăm de look-ul dezarmant de natural, „compensat” cu piese de îmbrăcăminte ori încălțăminte foarte spectaculoase sau de coafuri extravagante, în stilul Emma Chamberlain. Practic, în afară de un balsam de buze și un toner cu apă de trandafiri, nu se poartă altceva, iar TikTok include și acest stil foarte simplu. De altfel, acest capitol integrează și conceptul de accesibilitate conținut de fenomenul TikTok. Mai precis, cine nu-și poate permite produse de lux poate recurge la combinații de produse mai modeste, dar de efect, fiind, în același timp, la mare modă.

Profit pentru conturile vedetelor

Marile companii din industria frumuseții au pus imediat ochii (și planurile de afaceri) pe fenomenul TikTok, cu toți cei peste 500 de milioane de urmăritori ai săi. Imediat ce este deschisă aplicația dedicată, apar și reclamele unor giganți ai industriei, iar conturile vedetelor sunt omniprezente. Cifrele nu dezamăgesc: recent, un produs Marc Anthony a înregistrat o creștere a vânzărilor cu 60% după ce un clip difuzat în programul TikTok challenge a devenit viral.

TikTok este disponibil în peste 150 de piețe și 75 de limbi din toată lumea. În anul 2019, împreună cu Douyin, programul a înregistrat un miliard de descărcări la nivel global