Main menu

header

727 5 1de Călin Popa şi Daniel Alexandrescu

În China se dezvoltă cu repeziciune o piață gigantică și foarte promițătoare: înfrumusețarea masculină.

„Oamenii mă consideră sofisticat când fac reclamă unui ruj”

Cea mai faimoasă imagine pentru rujuri în China nu este o femeie, ci un bărbat, Li Jiaqi, supranumit „Lipstick Brother”, celebritate a internetului și numărul unu când vine vorba despre vânzări de rujuri în mediul online. „Când am început această activitate, primeam o mulțime de comentarii negative. Toate acestea s-au schimbat. Oamenii mă consideră mai sofisticat și mai atrăgător când fac reclamă unui ruj”, povestește tânărul. Li reprezintă o nouă generație de tineri chinezi cărora le pasă foarte mult de felul în care arată. Mulți dintre ei nu ies din casă fără machiaj de bază și aranjament al sprâncenelor, notează alizila.com. „Deși mai toți admiratorii mei sunt femei, numărul bărbaților care îmi urmăresc tutorialele a crescut în ultima vreme cu 20%. Cererea pentru produse de înfrumusețare pentru bărbați devine uriașă”, detaliază Li.

Creșteri spectaculoase de vânzări

Marii retaileri care privesc atenți la trenduri au numit această direcție „era frumuseții masculine în China”. Și nu întâmplător. Pentru brandul Tmall, deținut de „Alibaba”, vânzările de produse de îngrijire personală pentru bărbați în China au crescut cu 89% în 2018 față de 2017 doar pe segmentul de make-up. Cu aproape 60% au sporit vânzările de produse de îngrijire a pielii și cu peste 50 de procente comenzile de parfumuri. Iar exemplele ar putea continua. Pentru a ilustra această creștere spectaculoasă și a acorda atenție internațională tendinței, David Beckham a lansat în China, la sfârșitul anului 2018, linia de produse de îngrijire „House 99”. „Vreau să le transmit clienților chinezi că pot avea o înfățișare de excepție în câțiva pași simpli și că pot avea tot ce au nevoie la îndemână. Produsele rezonează cu bărbații pentru că se referă la a arăta bine și a se simți bine”, a spus celebrul sportiv la lansare.

În atenția giganților mondiali ai cosmeticelor

Această oportunitate de afaceri de dimensiuni colosale, dată fiind populația Chinei, a atras atenția și altor giganți ai cosmeticelor. Astfel, L’Oreal și-a propus nu doar să-și ducă produsele în China, ci și să dezvolte altele la fața locului. Iar pentru acest scop a creat un parteneriat cu „Alibaba”. Cercetările lor combinate au dus la concluzia că există cinci grupuri-țintă de consumatori chinezi de produse de înfrumusețare: tipul obișnuit, tinerii profesioniști, amatorii de produse pentru față, cei care cumpără doar produse pentru stylingul părului și sofisticații, clienți care cumpără de toate și de cea mai înaltă calitate.

„Cei născuți în anii 1990 au devenit unul dintre pilonii consumului. Acordă mult mai multă atenție felului în care arată și fiecare dintre ei vrea să fie cât mai frumos“ Ling Duan, manager general Tmall, „Alibaba“