Main menu

header

885 20 3de Roxana Istudor şi Adrian Barna

Cercetătorii americani de la Universitatea din Indiana au realizat un studiu din care a reieșit cu claritate faptul că o educație superioară este de bun augur nu doar pentru relația romantică sau statutul social al cuplului, ci și pentru sănătatea partenerului.

Mai mulți ani de școală, viață mai bună

După ce o serie de cercetări au pus în evidență faptul că o educație mai înaltă înseamnă un stil de viață mai sănătos, echipa de cercetători americani și-a pus întrebarea ce impact are educația partenerului asupra calității vieții celuilalt. Iar descoperirile s-au dovedit extrem de interesante. Practic, educația conjugală este asociată pozitiv și cu sănătatea generală a oamenilor, și cu cea a partenerului de cuplu. Studiul, publicat în revista Journal of Health and Social Behavior, a constatat că mai mulți ani de școală ai partenerului de cuplu poate fi echivalentul, din perspectiva sănătății, educației proprii de același nivel. „Rezultatele noastre arată că este foarte important pentru sănătate cu cine este căsătorită o persoană dacă se ia în calcul educația acesteia, întrucât este vorba despre o viață mai bună”, afirmă specialistul Andrew Halpern-Manners.

Tipar deosebit de pronunțat în rândul femeilor

Cercetătorii au folosit date culese în peste o jumătate de secol din Wisconsin Longitudinal Study, un studiu extins asupra familiilor, care include informații despre sănătatea respondenților, căsătoriile sau rezultatele educaționale. Cercetătorii au observat frecvent o legătură clară între educația partenerului și sănătatea celuilalt. Oamenii mai sănătoși tind să aibă mai multă școală și să se asocieze cu cei care sunt de asemenea foarte educați, astfel încât efectul se extinde în aceste cercuri. Mai mult, impactul nu este deloc neglijabil, dimpotrivă - tiparul s-a dovedit deosebit de pronunțat în rândul femeilor.

„Educația are beneficii asupra sănătății pentru individ, precum și pentru cei din jur, în special când este vorba despre partenerul de cuplu“ Andrew Halpern-Manners, Universitatea Indiana, SUA