Main menu

header

ATENTIE ! Acest site foloseste cookies.

Sunte de acord cu cele prezentate. Learn more

I understand

Conform Regulamentului European 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date, Taifasuri Media SRL, are obligația de a prelucra date cu caracter personal în conformitate cu principiile de prelucrare și în condiții de securitate tehnică și numai pentru scopurile specificate în Prelucrarea datelor.

605 14 1de Gabriela Niculescu

Fără îndoială că iarna şi-a câştigat reputaţia de sezon al gripei şi al răcelilor, astfel că mulţi dintre noi suntem, inevitabil, mult mai preocupaţi de sănătate în anotimpul rece. Cu toate acestea, specialiştii avertizează că această grijă excesivă a dus la apariţia unor mituri specifice sezonului rece, care pot avea efectul contrar, acela de a afecta sănătatea.

Mitul 1

Aerul rece vă îmbolnăveşte

Deşi este cunoscută sub denumirea de „răceală”, această afecţiune nu este declanşată de aerul rece şi de temperaturile scăzute. Dimpotrivă, numărul celulelor responsabile cu combaterea infecţiilor creşte atunci când ieşim din casă, iar simpla stare de a vă fi frig nu are legătură cu răceala. De regulă, bolile precum gripa şi răceala sunt provocate de virusuri, care au o rată de răspândire mai mare la temperaturi de peste 30 de grade Celsius, astfel că sunt mult mai uşor transmise prin contact într-un cadru restrâns.

Mitul 2

Alergiile dispar în sezonul rece

605 14 2Deşi simptomele alergiilor sezoniere precum febra fânului sau cele cauzate de polen se ameliorează, există un revers al medaliei: alergiile de interior se agravează în sezonul rece. Acestea sunt cauzate de praf, mucegai şi de aerul mai încărcat, corelate în special cu faptul că în timpul iernii camerele nu sunt atât de des aerisite ca în sezonul cald.

Mitul 3

Nu trebuie să faceți sport afară

Dacă aţi decis să amânaţi exerciţiile fizice sau joggingul până la primăvară, este momentul să vă răzgândiţi! Exerciţiile fizice la temperaturi scăzute, bineînţeles cu echipamentul corespunzător, sunt o modalitate mult mai eficientă de a face sport, deoarece generează arderi calorice mai intense decât cele realizate la temperaturi confortabile trupului uman, la aproximativ 20 de grade Celsius. În plus, datorită faptului că exerciţiile presupun un efort mai mare, înseamnă şi că nivelul endorfinelor va creşte mai mult, îmbunătăţind astfel şi starea de spirit.

Mitul 4

Nu aveți nevoie de protecţie solară

Deşi cazurile de arsuri solare în timpul iernii sunt foarte rare, acţiunea razelor soarelui poate fi la fel de nocivă, în special pentru piele. Mai mult, din cauza faptului că zăpada reflectă 80% dintre razele ultraviolete, celulele epidermei sunt mult mai afectate. Aşadar, cremele de protecţie solară nu trebuie să lipsească nici în timpul iernii.

Mitul 5

Aveți nevoie de mai mult somn

Din cauza diminuării luminii soarelui, prelungirea nopţilor şi scurtarea zilelor, în sezonul rece vă simţiți mai somnoroşi şi chiar vă treziți mai greu dimineaţa. Cu toate acestea, ceea ce resimte organismul nu este nevoia fizică de mai mult somn, ci mai degrabă dorinţa psihologică de a rămâne într-un loc confortabil, cu temperatură constantă.

Mitul 6

Temperaturile scăzute determină deteriorarea părului

Studiile arată că femeile se confruntă, în general, cu pierderea părului în timpul verii, iar în timpul iernii problema se manifestă preponderent la nivelul scalpului. Acesta devine mai uscat şi iritat din cauza temperaturilor scăzute şi a căciulilor, iar un scalp cu probleme, inevitabil, va afecta şi modul în care părul creşte: mai casant şi mai fragil. Aşadar, mâncărimile sau cojițele ce pot apărea la nivelul scalpului în timpul iernii sunt un semn că aveţi nevoie de protecţie suplimentară şi este recomandat să folosiţi un şampon protector şi hidratant pentru scalp.

Mitul 7

Dacă sunteți răcit sau aveți gripă, luați antibiotice

Cum atât gripa, cât şi răceala sunt cauzate de virusuri, şi nu de bacterii, tratamentul cu antibiotice este inutil. Doctorul poate prescrie totuşi antibiotice în cazul în care pacientul dezvoltă o complicaţie de natură bacteriană precum sinuzită, otită, bronşită ori pneumonie. Tratamentele pentru răceală şi gripă urmăresc ameliorarea simptomelor, mai degrabă, decât distrugerea virusului. Acestea sunt recomandate imediat ce se observă instalarea bolii. În cazul răcelii, consultaţi medicul dacă simptomele severe durează mai mult de zece zile sau dacă prezentaţi dureri la nivelul urechilor şi al sinusurilor sau aveţi febră ridicată. Pentru gripă, apelaţi la medic imediat. Acesta va decide care este tratamentul adecvat pentru complicaţiile apărute.

În ciuda diverselor mituri legate de sănătatea în timpul iernii, sistemul imunitar este mai expus în această perioadă, aşa că în sezonul rece sunt recomandate protecţia suplimentară a organismului şi întărirea sistemului de apărare!

Add comment


Security code
Refresh