Main menu

header

ATENTIE ! Acest site foloseste cookies.

Sunte de acord cu cele prezentate. Learn more

I understand

Conform Regulamentului European 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date, Taifasuri Media SRL, are obligația de a prelucra date cu caracter personal în conformitate cu principiile de prelucrare și în condiții de securitate tehnică și numai pentru scopurile specificate în Prelucrarea datelor.

de Dana Purgaru

Și în sezonul rece alimentația trebuie să fie sănătoasă și echilibrată pentru a avea energia necesară pentru a rezista frigului, a îndeplini sarcinile zilnice și a oferi organismului puterea de a rezista la virusuri și diverse infecții frecvente în timpul iernii.

Nicio masă fără legume

În sezonul rece, organismul nostru este mai vulnerabil din cauza temperaturilor scăzute. El are nevoie de mai multe calorii din alimente sănătoase și, cu preponderență, de anumiți nutrienți precum: vitamina C - 200 mg pe zi - din ardei roșu, citrice, kiwi, fructe de pădure, varză, broccoli, fasole verde, cartofi, pătrunjel proaspăt și vitamina A - 800 de micrograme pe zi - din morcovi, dovleac, ficat, unt, lapte, gălbenuș, ficat, hering, ton, sardine, roșii, legume cu frunze verzi, mango, caise. Foarte importante iarna sunt vitamina D - 5 micrograme zilnic - din pește gras, ficat și lactate, și vitamina E, ce se găsește din belșug în nuci, alune, broccoli, spanac și varză.

Sporiți aportul de zinc

De asemenea, este nevoie de mult zinc - 10 mg pe zi - din fructe de mare, semințe de dovleac, pâine și cereale integrale și seleniu - 55 micrograme pe zi - din nuci, pâine, pește, carne, cereale și ouă. Și fierul este important - lipsa lui produce o stare de letargie cauzată de neoxigenarea celulelor - și se găsește din belșug în sfeclă, varză roșie, carne roșie, organe, cereale, ouă, fasole, linte și fructe confiate.

Condimente pentru încălzire

Felurile de mâncare, sucurile naturale și salatele mai condimentate decât în mod normal vă vor ajuta să vă încălziți. Spre exemplu, scorțișoara stimulează circulația mai ales la extremități, hreanul „arde” și conferă o senzație de bine, iar muștarul contribuie și el la încălzire. De asemenea, cuișoarele au astfel de proprietăți, la fel și turmericul. Și niciun suc natural sau un ceai n-ar mai fi la fel fără gustosul și energizantul ghimbir.

Apă cât cuprinde!

Chiar dacă nu e vară, consumul de apă nu trebuie neglijat. Un corp care nu este hidratat este mai firav și rezistă mai greu frigului. Consumați apă la temperatura camerei, chiar dacă poate nu simțiți senzația de sete, preferabil combinată cu suc de lămâie proaspăt stors, pentru un plus de gust și de vitamine.

PONT. Alimentele și băuturile calzi încălzesc organismul doar pe moment; în schimb, mesele bogate în vitamine și minerale conferă confort termic pe perioadă mai lungă.

Includeți în meniul zilnic cel puțin un mix de crudități și nu uitați să aveți toate culorile în salată

Add comment


Security code
Refresh