Main menu

header

ATENTIE ! Acest site foloseste cookies.

Sunte de acord cu cele prezentate. Learn more

I understand

Conform Regulamentului European 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date, Taifasuri Media SRL, are obligația de a prelucra date cu caracter personal în conformitate cu principiile de prelucrare și în condiții de securitate tehnică și numai pentru scopurile specificate în Prelucrarea datelor.

592 3 3de Dana Georgescu

Obezitatea, acest adevărat flagel cu care se confruntă statele dezvoltate, poate fi combătută şi cu ajutorul unui oligo- element aflat la îndemână, potrivit unui studiu realizat recent de cercetători americani. Este vorba despre cupru, ce ar avea calități legate de arderea grăsimilor.

Descompune celulele de grăsime

Cuprul este un oligoelement despre care se ştia că luptă cu infecțiile, întărind sistemul imunitar, că intervine în mineralizarea oaselor, în absorbția de fier și în formarea globulelor roșii. Dar, recent, s-a confirmat că are și alte calități, potrivit studiului desfășurat la Universitatea Berkeley din California, SUA. Oamenii de ştiinţă au arătat că acest element chimic este indispensabil pentru descompunerea celulelor de grăsime. „Cuprul joacă rol de reglare. Cu cât există mai mult cupru, cu atât celulele (n.r. - de grăsime) vor fi mai mult descompuse. Credem că ar fi interesant de studiat legătura dintre o deficiență în cupru și obezitate și bolile asociate”, a afirmat profesorul Chris Chang, care a condus cercetările.

1,5-2 mg pe zi pentru adulţi

În acest sens, cuprul joacă de fapt un rol important în metabolism, transformând celulele de grăsime în energie. Din acest motiv este esențială includerea în regimul alimentar a unor alimente care conțin cupru. La un bărbat adult, aportul recomandat este de 2 miligrame, la femeile adulte, de 1,5 miligrame, de 2 miligrame la femeile însărcinate sau care alăptează și 1,5 miligrame la copiii și adolescenții între 10 și 19 ani. Pentru a ajunge la această cantitate se recomandă anumite alimente, dar şi unele suplimente. Cu măsură însă, atrage atenţia profesorul Chang. Acesta a declarat că includerea în dietă a unor suplimente alimen- tare „după ureche” ar putea provoca dezechilibrul unor minerale, ca zincul.

În cele mai grave cazuri, o carență de cupru se manifestă prin anemie, dureri articulare și osteoporoză

Cuprul se găsește în principal în stridii, crabi, ficat, cereale complete, musli, ciocolată neagră, nuci, leguminoase, dar şi în apă minerală

Add comment


Security code
Refresh