Main menu

header

ATENTIE ! Acest site foloseste cookies.

Sunte de acord cu cele prezentate. Learn more

I understand

Conform Regulamentului European 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date, Taifasuri Media SRL, are obligația de a prelucra date cu caracter personal în conformitate cu principiile de prelucrare și în condiții de securitate tehnică și numai pentru scopurile specificate în Prelucrarea datelor.

560 20 1de Raluca Grințescu

Se întâmplă câteodată ca, oricât de obosiţi am fi, să nu putem să adormim tocmai din cauza gradului de extenuare fizică/mintală, a gândurilor dintre cele mai diverse şi a senzaţiei de încordare şi de tensiune musculară. Şi există situaţii în care, chiar dacă ați făcut mişcare înainte de a vă pregăti de somn, nu vă simţiți complet relaxați, motiv pentru care astăzi vă prezentăm câteva exerciţii de yoga simple, pentru începători, care vă vor ajuta să ajungeți rapid pe tărâmul viselor.

Ameliorează durerile de spate

Aşezați-vă cu picioarele încrucişate, în şezut, pe pat (poziţia de yoga). Ţinând spatele drept, rotiți-vă trunchiul în stânga, până când puteți atinge peretele din spate cu palma stângă. Repetați mişcarea de câteva ori, respirând adânc, apoi faceți acelaşi exerciţiu şi pe partea dreaptă. Aceste mişcări pot contribui şi la ameliorarea durerilor de spate şi a dispunerii vertebrelor.

Probleme cu șoldurile?

Aflându-vă în aceeaşi poziţie, îndoiți-vă trunchiul uşor în faţă şi întindeţi braţele în faţă, pe suprafaţa patului. Trunchiul dumneavoastră trebuie să ajungă aproximativ paralel cu salteaua. Acest exerciţiu este unul recomandat pentru durerile de spate sau pentru problemele de şolduri.

Se dezmorțesc mușchii picioarelor

Stați pe spate în pat, capul sprijinit de o pernă. Aduceți unul dintre genunchi aproape de piept, ajutându-vă de mâini. Rămâneți în această poziţie şi respirați adânc pentru câteva secunde. Repetați mişcarea cu celălalt genunchi. Acest exerciţiu este eficient pentru dezmorţirea şi relaxarea muşchilor picioarelor, dar şi pentru şolduri şi braţe.

Eliminarea tensiunii musculare

Aflându-vă în aceeaşi poziţie de start ca în exerciţiul anterior, ridicaţi piciorul stâng în poziţie rigidă, apropiindu-l uşor din ce în ce mai mult de cap, cu ajutorul braţelor („trăgând” de el spre cap). În acest timp, inspirați şi expirați adânc. Repetați mişcarea şi pentru piciorul drept. Acest exerciţiu vă ajută să eliminați tensiunea musculară a picioarelor.

Eficace și pentru coloana vertebrală

Stând pe spate, îndoiți genunchiul drept şi trageți-l cu mâna stângă în partea stângă, până când îl aduceți în contact cu salteaua. În acelaşi timp, întindeţi mâna dreaptă şi „trageţi” de ea în partea dreaptă. Repetați mişcarea şi pentru cealaltă parte a corpului, acest exerciţiu fiind deosebit de eficient pentru coloana vertebrală, pentru muşchii spatelui şi pentru cei ai picioarelor.

Fără o îndrumare profesionistă

Cine a spus că trebuie să urmați cursuri de yoga pentru a vă putea relaxa şi a vă elibera de tensiune fizică şi psihică? Există exerciţii de yoga simple, cum ar fi cele cinci enumerate anterior, pe care le puteți face singuri acasă, cu un minimum de efort şi de timp. Doar câteva minute de exerciţii de yoga seara vă vor ajuta să vă odihniți bine şi să începeți cu dreptul a doua zi!

Rostogoliri

Întinși pe spate, îmbrățișați genunchii la piept. Încrucișați gleznele și înfășurați ambele brațe în jurul gambelor cu mâinile împreunate. Inspirați și rulați corpul în poziția șezut, apoi expirați în timp ce reveniți la poziția inițială. Continuați un minut, extindeți brațele și picioarele și adormiți.

Atenție!

Lipsa somnului crește riscul de hipertensiune, boli de inimă, diabet și obezitate. Sistemul imunitar este compromis, astfel că puteți contacta orice virus care vă iese în cale

Add comment


Security code
Refresh