Sunte de acord cu cele prezentate. Learn more

I understand

Conform Regulamentului European 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date, Taifasuri Media SRL, are obligația de a prelucra date cu caracter personal în conformitate cu principiile de prelucrare și în condiții de securitate tehnică și numai pentru scopurile specificate în Prelucrarea datelor.

541 24 1de Dana Purgaru

Istețimea deosebită a caracatiţelor i-a uimit pe oamenii de știință, iar unii dintre aceștia susțin că aceste ființe ar putea fi chiar extratereștri.

Au circa 10.000 de gene mai mult decât oamenii

Ipoteza surprinzătoare potrivit căreia caracatițele sunt forme inteligente de viață de pe alte planete pleacă de la zoologul Martin Wells, care a efectuat în acest sens mai multe cercetări ce au studiat istețimea acestor ființe, capacitatea lor de a le distrage atenţia prădătorilor şi de a scăpa atunci când sunt ţinute în captivitate. „Ele au fost primele fiinţe inteligente de pe planetă”, a declarat tranșant dr. Sydney Brenner de la Institutul de Ştiinţă şi Tehnologie Okinawa. Cercetarea acestuia, publicată recent în celebra revistă „Nature”, a scos la iveală faptul că genomul caracatiţei este puţin mai mic decât cel al oamenilor, dar are cu aproximativ 10.000 mai multe gene, care pot da caracatiţei caracteristicile sale unice şi abilităţile deosebite. Caracatiţele au de zece ori mai multe gene speciale pentru dezvoltarea celulelor nervoase ca alte nevertebrate şi de peste două ori mai multe ca majoritatea mamiferelor.

Add comment