Main menu

header

947 25 1de Simona Soare şi Daniel Şuta

Pentru mulți angajați, ziua de muncă se desfășoară după același program cu sarcini plictisitoare, neinteresante și repetitive, iar acest lucru îi determină să fie mai puțin motivați. Dacă vă numărați printre aceștia, puteți aplica metode menite să vă creeze senzația unui nou loc de muncă. Cu ajutorul acestor strategii, veți reuși să vă reinventați jobul, chiar dacă ocupați același post de mai mulți ani. Schimbările de la locul de muncă sunt binevenite în viața tuturor, la un moment dat, indiferent că vorbim despre modificarea priorităților sau a programului zilnic, a modului în care interacționăm și lucrăm.

Îmbunătățiți-vă cunoștințele

Majoritatea angajaților își doresc la un moment dat să promoveze, să aibă parte de provocări mai mari la job. Unii vor chiar să aibă mai multe responsabilități sau să conducă echipe. Înainte și pe parcursul oricărui proces de reinventare, ar fi bine să vă setați obiectivele pe care doriți să le atingeți și avantajele acestora. De asemenea, este indicat să aflați mai multe despre modificările care trebuie realizate pentru a atinge aceste obiective. Chiar dacă ați aflat deja amănunte despre acestea, a ști mai multe vă poate ajuta să le vedeți dintr-o nouă perspectivă. Formați-vă obiceiul de a lectura, pentru că acesta este cel mai eficient mod de a învăța mai multe lucruri simultan. Totodată, acordați timp pentru a învăța de la specialiști.

Schimbați mediul de lucru

Dacă nu vă mai plac colegii de serviciu, biroul sau cultura organizațională, este bine să știți că nicio companie nu se va schimba pentru dumneavoastră. Nu ezitați să comunicați aceste provocări superiorului direct, într-o manieră elegantă, desigur. Veniți cu idei, astfel încât viața la birou să devină armonioasă și, în unele cazuri, chiar veți fi surprinși de rezultate. Există și cazuri de angajați care au comunicat faptul că nu mai sunt motivați la locul de muncă și au primit din partea conducerii câteva soluții inedite prin care să-și reîncarce bateriile. Atunci când simțiți nevoia de o schimbare și știți că sunteți talentați, de pildă, la design, demonstrați aceste abilități echipei de management și creați posibilitatea unui transfer în departamentul de design și grafică, chiar dacă în momentul de față lucrați în cadrul departamentului de relații clienți. O astfel de schimbare, cu toate că are loc în interiorul aceleiași companii, vă va da un tonus nou și vă veți simți mai motivați.

Folosiți aplicații pentru gestionarea sarcinilor zilnice

O reinventare presupune control, îndrăzneală, curaj, perseverență, flexibilitate, dar și multă organizare. Folosiți-vă de aplicațiile mobile menite să vă ajute să vă concentrați asupra sarcinilor de la birou. De pildă, există diverse platforme, cum ar fi Asana.com și Monday.com, ce pot fi de folos în gestionarea sarcinilor. Sentimentul de supraaglomerare și de rutină este dat de faptul că lucrați fără încetare. Planificați pauze și mici exerciții fizice, prin care să vă recăpătați tonusul. Astfel, puteți elimina pe cât posibil factorii ce vă perturbă activitatea la locul de muncă. De asemenea, veți reuși să respectați cele șapte-opt ore de somn pe zi, recomandate de specialiști. Dacă lucrați într-un mediu stresant, încercați să apelați la anumite metode pentru a gestiona situațiile dificile. Dacă vă simțiți copleșiți de sarcinile profesionale și niciodată nu reușiți să finalizați lista cu lucrurile pe care vi le-ați propus, este timpul să solicitați ajutorul unui profesionist, cum ar fi să apelați la serviciile unui coach specializat în performanța angajaților, ale unui trainer în managementul timpului sau ale unui consilier în carieră.

Dezvoltați-vă inteligența emoțională

Inteligența emoțională poate reprezenta un aliat de nădejde în procesul de reinventare a locului de muncă. Aceasta se referă la abilitatea de a gestiona și de a utiliza emoțiile constructiv, de a comunica eficient cu ceilalți, reducând tensiunea și stresul. Este important să fiți atenți la patru aspecte: conștiința de sine (presupune să vă recunoașteți emoțiile și impactul acestora asupra sentimentelor și deciziilor), managementul emoțiilor (abilitatea de a gestiona emoțiile și de a vă adapta situațiilor cu care vă confruntați), conștiința socială (abilitatea de a simți, de a înțelege și de a reacționa la sentimentele celorlalți) și managementul relațiilor (abilitatea de a inspira, de a influența și de a vă conecta emoțional și intelectual cu cei din jur). Dacă vreți să urcați pe scara ierarhică în companie, inteligența emoțională este deosebit de importantă. Experții în dezvoltare personală sunt de părere că un lider necesită un grad mare de inteligență emoțională, deoarece în activitatea sa este nevoit să gestioneze situații stresante și să găsească soluții la tot pasul, fără a da vina pe ceilalți pentru momentele neplăcute și dificile, care pot să apară.

Comunicarea asertivă vă aduce mai aproape de reușită

947 25 2Decât să fiți într-o continuă tensiune sau plictiseală la job, este mult mai sănătos să munciți cu zâmbetul pe buze și cu gândul la ce lucruri bune ați putea să faceți pentru clienți și pentru echipă. Această mentalitate vă ajută să vă relaxați și să nu mai considerați jobul o rutină. Chiar și în cazul unor conflicte la locul de muncă, este important să abordați totul într-o manieră pozitivă și constructivă. Pe cât posibil, gestionați situațiile tensionate de la birou printr-o comunicare eficientă, asertivă. Aceasta reprezintă abilitatea de a vă expune ideile într-un mod respectuos, ascultând ideile colegilor și oferindu-le posibilitatea de a-și expune punctele de vedere. Acestea sunt doar câteva aspecte care vă pot ajuta să vă percepeți jobul actual dintr-o cu totul altă perspectivă. Însă, dacă simțiți nevoia ireversibilă de a face o schimbare și considerați că jobul pe care îl aveți nu vă mai satisface, este timpul să aplicați pentru noi oportunități profesionale.

Păstrați-vă motivația

Este firesc să vă simțiți copleșiți de o listă lungă de schimbări care sunt necesare pentru a atinge un obiectiv specific. Dar dacă doriți cu adevărat să vă reinventați, este bine să rămâneți pozitivi pe tot parcursul acestei călătorii, chiar și atunci când vă simțiți copleșiți sau mai puțin energici. A rămâne optimiști presupune a fi mai aproape de scopul dumneavoastră, acela de a vă reinventa. Pentru a vă motiva, înconjurați-vă de imagini și texte scrise, care vă amintesc de obiectivele setate. Scrieți-vă obiectivele pe un caiet și alocați timp în fiecare zi, pentru a vă reaminti de ele. Și țineți cont întotdeauna de motivele pentru care considerați că este bine să vă reinventați.

Ascultaţi ideile colegilor şi expuneţi-vă ideile proprii într-un climat destins, fără ambiţii şi nervi

O reinventare a jobului presupune control, îndrăzneală, curaj, perseverență, flexibilitate, dar și multă organizare

Peste 70% dintre salariaţi vor să-şi schimbe locul de muncă

Printre angajați, există o teamă ridicată în ceea ce privește creșterea volumului de lucru, potrivit unui sondaj BestJobs. Mai exact, 74% dintre angajații care au participat la sondaj intenționează să-și schimbe jobul până la sfârșitul acestui an. Peste jumătate dintre ei justifică acest lucru prin faptul că vor fi nevoiți să preia mai multe sarcini în cazul în care personalul din companie va fi redus. Pentru a-și menține stilul de viață, 75% dintre respondenți spun că ar avea nevoie de o creștere salarială, iar 37% vor mai multe oportunități de dezvoltare profesională, de creștere în carieră. Alți 17% sunt îngrijorați că veniturile lor se vor diminua, iar 9% se tem că vor ajunge la epuizare profesională. Mai mult de 15% dintre respondenți își doresc să aibă un program de lucru flexibil și tot atâția vor să lucreze de la distanță.