Main menu

header

939 25 1de Simona Soare şi Flori Pintea

Venitul nostru depinde în mare parte de noi și mai puțin de situația economică a țării, forța financiară a companiilor, concurența din domeniu sau de alte aspecte de acest gen. Orice mărire salarială este corelată, în mod cert, cu realizările fiecăruia, sunt de părere specialiștii în dezvoltare profesională. Astfel, pentru a câștiga mai mult, puteți aplica câteva metode menite să vă propulseze la locul de muncă.

Încercați să aveți un impact semnificativ asupra cifrelor firmei

939 25 2Angajatorii își doresc ca angajații să aibă, în primul rând, dorință pentru dezvoltare și ambiție. În majoritatea companiilor, este relativ simplu să vă faceți remarcați și să deveniți cei mai buni, deoarece mulți merg la job doar pentru a avea un venit. Atitudinea pozitivă față de munca pe care o prestați va avea o influență benefică implicit asupra venitului. Pentru firme, costurile cu angajații, care implică automat și plata impozitelor, pot reprezenta adevărate poveri. Puneți-vă pentru un moment în pielea angajatorului și întrebați-vă câți bani aduceți concret în companie. Este sau nu sustenabilă o mărire salarială? În cazul în care aveți un post de răspundere, încercați să realizați un raport cu privire la activitatea pe care o desfășurați și să asociați fiecare sarcină zilnică cu un indicator financiar, fie de economisire, fie de generare de venit. Sunteți niște angajați care nu ies cu nimic în evidență sau chiar faceți diferența în cadrul firmei? Lorand Soares Szasz, antreprenor și expert în creșterea accelerată a IMM-urilor, sugerează, într-un articol publicat pe site-ul lorand.biz, că dacă vă regăsiți în prima categorie, nu ar trebui să vă așteptați să câștigați mai mult, pentru că activitatea dumneavoastră nu are un impact semnificativ asupra cifrelor firmei.

Asertivitatea, un aspect esențial în atingerea succesului

Peste tot în lume, în cele mai multe companii, se pierd bani din cauza lipsei de productivitate și a erorilor ce apar pe fondul greșelilor de comunicare. Pentru a evita acest aspect, este important ca, atunci când vi se comunică ceva, să ascultați cu atenție și să cereți clarificări dacă nu ați înțeles anumite lucruri. Veți reuși să deveniți angajații productivi din companie, când veți înțelege în amănunțime ce vrea cealaltă persoană. „Vă rog să-mi spuneți exact care este rezultatul pe care-l așteptați de la mine și care este termenul-limită de predare a proiectului?”, „Vă rog să-mi confirmați dacă am înțeles bine. Vă așteptați să termin raportul până poimâine, la prânz?”, acestea sunt doar câteva exemple de întrebări prin care vă puteți asigura că nu ați înțeles eronat mesajul șefilor. Asertivitatea reprezintă o abilitate de comunicare esențială, prin intermediul căreia pot fi exprimate nevoile și susținute opiniile, luând în calcul, în același timp, părerile, drepturile și preferințele interlocutorilor.

Concentrați-vă asupra priorităților

În procesul de comunicare, cel mai dificil este să spunem „nu”, atunci când nu dorim să ne implicăm într-un proiect. Dacă nu știți cum să refuzați o persoană într-un mod care să nu fie nici agresiv, nici pasiv (adică să pară că vă tot scuzați), nu stăpâniți încă un stil de comunicare asertiv. Când cineva își apără punctele de vedere în fața celorlalți, asumându-și alegerile pe care le face, acest lucru înseamnă afirmare de sine. Mai exact, afirmarea de sine presupune exprimarea liberă, comunicarea opiniilor, nevoilor, dorințelor, dar și respectul de sine și respectul pentru interlocutor. Când managerul vă solicită să faceți ceva, în loc să spuneți: „Nu, nu am timp pentru asta!”, spuneți-i astfel: „În momentul de față, lucrez intens la o sarcină importantă, dar vă propun să procedați în felul următor…”. Oferindu-i o soluție, îi demonstrați că îi prețuiți timpul, dar și că vă interesează evoluția firmei. Refuzul elegant al lucrurilor care nu sunt necesare vă poate ajuta să economisiți timp. Astfel, vă puteți gândi la ceea ce contează cu adevărat pentru dumneavoastră.

Atingerea obiectivelor depinde și de eficienta gestionare a timpului

„Timpul înseamnă bani”, potrivit unei celebre zicale americane. Zicala atrage atenția indirect că timpul reprezintă cea mai valoroasă resursă, deoarece acesta este ireversibil. Cât durează pauzele de țigară, de masă, de plimbare în parc? Cât timp acordați conversațiilor cu prietenii pe rețelele sociale precum Facebook sau Instagram? Câte ore sunteți implicați în activități care vă plac și, din păcate, vă iau din timpul alocat sarcinilor profesionale, ce realmente contează? Potrivit antreprenorului Lorand Soares Szasz, majoritatea salariaților nu ar trebui să lucreze mai multe ore pentru a-și crește venitul cu până la 20%-30%, ci doar să fie cât mai productivi în acele ore de muncă.

Îmbunătățiți cinci abilități importante

Există cinci abilități pe care dacă le dezvoltați vă puteți crește semnificativ reputația la locul de muncă, implicit venitul. Acestea sunt: abilitatea de planificare, de promovare, de a vinde, de a vorbi în public și de a stabili relații fructuoase. Puteți oricând compara doi angajați care activează în același domeniu profesional. Veți constata că întotdeauna cel care știe să planifice în detaliu, să se promoveze mai eficient, să vândă mai bine, să comunice în public și să stabilească relații valoroase va face chiar și de cinci ori mai mulți bani. Cum vă explicați faptul că există consultanți de afaceri care câștigă doar câteva sute de lei pe oră, iar alții, câteva mii de lei pe oră? Și nu, lucrurile nu depind doar de experiența în domeniu. Pur și simplu, cei care câștigă mai bine și-au dezvoltat, de-a lungul timpului, toate aceste abilități care fac diferența.

Fiți printre oamenii de bază din companie

Angajații greu de înlocuit aduc valoare într-o organizație. Ei vin cu energie pozitivă, se adaptează ușor, fac recomandări, pun întrebări pertinente, sunt dispuși să-și ajute colegii, găsesc soluții atunci când apar probleme. Ca angajați, întotdeauna trebuie să arătați că sunteți cu adevărat implicați în activitatea dumneavoastră, că nu așteptați doar salariul de la finalul lunii. Totuși, dacă nu vă simțiți apreciați în ciuda faptului că depuneți toate eforturile să contribuiți la prosperitatea companiei, vă puteți îndrepta către un alt loc de muncă. Ieșind în evidență la actualul job, vor exista, cel mai probabil, firme concurente care să vă facă oferte. În aceste situații, pentru a vă păstra, angajatorul actual s-ar putea gândi să vă mărească salariul.

Angajatul care câștigă mai bine este cel care planifică eficient, vinde mai mult, știe să se promoveze, nu se teme să vorbească în public și stabilește relații valoroase

Ambiţia, disponibilitatea de dezvoltare şi de efort, abilitatea de planificare, de a comunica, de a stabili relaţii eficiente, productive sunt calităţi esenţiale pentru succesul în profesie

Adoptaţi o strategie pe o perioadă mai mare de timp

Încercați să nu aveți așteptări ce nu se pot concretiza, cum ar fi să vă crească salariul la job începând de săptămâna viitoare. Încercaţi să aplicați metodele prin care vă veți face remarcați și fiți perseverenți! Uneori, o schimbare pozitivă poate să apară chiar și după un an de canalizare a eforturilor în direcția dorită. Căutați întotdeauna soluții mai simple, care nu necesită muncă intensă, astfel încât să nu vă epuizați înainte de a obține ceea ce v-ați propus. Cu certitudine, în compania în care lucrați există multe sarcini care se pot realiza mai repede, mai facil, mai bine. Fiți pe fază și implicați-vă în toate acestea! În unele situații, chiar și „lenea sănătoasă” este binevenită. „Aleg un om leneș pentru o sarcină grea, pentru că un leneș va găsi tot timpul cea mai rapidă cale”, spunea miliardarul american Bill Gates.