Main menu

header

cotnari wide

697 12 2de Roxana Istudor şi Sorin Dumitrescu

Exercițiile fizice nu au ca scop doar imaginea exterioară, tonifierea și trecerea cu brio a „testului” costumului de baie, ci și sănătatea. Din această perspectivă mai ales, exercițiul pe care îl prezentăm are avantaje extinse în toate anotimpurile, în fiecare zi.

Ridicarea picioarelor, cheia restabilirii echilibrului

Exercițiul implică doar câțiva pași simpli și poate fi efectuat fără probleme în intimitatea casei. Așadar, puneți o pernă sau o rolă sub coloana vertebrală, pentru a sta într-o poziție comodă; ridicați picioarele în sus și aşezați-le pe perete; plasați mâinile de-a lungul corpului (trebuie să fie relaxate); stați în această poziție 15-20 de minute, fără a face nimic altceva. Mai mult decât un exercițiu, aceasta este o tehnică de relaxare cu rezultate de terapie prin restabilirea echilibrului organismului.

Amână apariția varicelor

Inima face un efort semnificativ de a pompa sângele până la extremități și foarte multe persoane suferă de circulație deficitară. În plus, kilogramele acumulate sau statul pe scaun la birou toată ziua, sedentarismul și alimentația nesănătoasă sunt tot atâția factori care duc la dereglări ce generează umflarea picioarelor. Din aceste considerente este indicat să luați în calcul acest exercițiu atât de simplu, care demonstrează beneficii nebănuite pentru amânarea apariției varicelor. La sfârșitul zilei, picioarele obosesc foarte tare, iar schimbarea poziției pentru 20 de minute le va face mai sănătoase. Pe lângă faptul că tratează sindromul picioarelor obosite, exercițiul descris este una dintre metodele de scoatere a tensiunii din picioare, de la tălpi până la coapse.

Ameliorează digestia

Un alt avantaj semnificativ al exercițiului este ameliorarea digestiei. Mai exact, ridicarea picioarelor este numită „inversarea activă”. Dacă picioarele se află mai sus de cap, eliberează organismul de retenția de lichide și astfel se îmbunătățește digestia, se stimulează funcția intestinului, care va contribui la absorbția corespunzătoare a substanțelor nutritive. În plus, exercițiul tratează constipația și restabilește echilibrul intern.

Restabileşte respiraţia

Pentru maximizarea efectelor, pe parcursul efectuării exercițiului încercați să simțiți echilibrul, liniștea, fluxul de sânge în piept, apoi în cap. Veți sesiza o restabilire a respirației, cu inspirația unei cantități sporite de aer și de menținere a unui ritm sănătos, reconfortant. Ca urmare, exercițiul acționează benefic și asupra sistemului nervos. Prin scăderea tensiunii musculare din zona abdomenului, gâtului și tâmplelor, reglarea respirației și eliminarea oboselii picioarelor, starea generală de bine se va reflecta pe deplin în mecanismele sistemului nervos.