Main menu

header

cotnari wide

672 11 1de Roxana Istudor şi Alexandru Brădescu

Cartea „Active Aging” („Îmbătrânirea activă”), scrisă de academicianul A.A. Mikulin, fost creator de motoare pentru aeronave, conține ceea ce specialistul considera a fi secretul menținerii tonusului, flexibilității și sănătății de ansamblu a organismului: vibrogimnastica.

Exerciții bazate pe „tremur”

Potrivit specialistului rus, lipsa presiunii la nivelul venelor poate crea o stagnare a circulației picioarelor de fiecare dată când o persoană stă foarte mult pe loc sau așezată. Cum asta se întâmplă la tot pasul în societatea contemporană, omul modern este predispus la neplăceri majore și blocaje serioase din această pricină, așa că expertul propune o variantă simplă de readucere la niveluri optime a circulației sangvine. Mikulin a inventat un sistem de exerciții numite generic vibrogimnastică, bazate pe „tremur”, pe care le-a practicat el însuși din momentul în care a început să aibă probleme de sănătate.

Lovitul podelei cu călcâiele elimină migrenele

672 11 2Exercițiul care, potrivit celebrului creator de avioane, are ca efect prevenirea blocajelor la nivelul vaselor sangvine ale picioarelor este lovitul podelei cu călcâiele. Mai precis, stând în picioare, ridicați-vă pe vârfuri, la trei-cinci centimetri înălțime, apoi coborâți călcâiele puternic, lovind podeaua. Se execută câte 30 de astfel de mișcări, una pe secundă, de cinci ori pe zi, cu beneficii uimitoare nu doar pentru circulația periferică a persoanelor care stau prea mult așezate, ci și pentru migrenele care apar din cauza muncii îndelungate în spații închise. Potrivit specialistului, acestea dispar fără urmă. „Nu încercați să ridicați prea mult picioarele de la sol sau să faceți mai multe exerciții decât sesiunea recomandată, întrucât efectele nu vor surveni și nu veți obține decât o oboseală a picioarelor”, atenționează Mikulin.

Utilă contra formării cheagurilor de sânge

Avantajele acestui exercițiu simplu sunt numeroase. Tremurul generat de această mișcare stimulează pulsul sângelui, ameliorând circulația, elimină acumularea toxinelor și previne formarea cheagurilor de sânge, fiind de folos împotriva riscurilor de tromboză sau chiar de atac de cord. În plus, creează o mișcare a mușchilor benefică pentru flexibilitatea corpului. „Fiecare exercițiu trebuie executat de maximum 60 de ori, la intervale scurte, dar nu atât de strânse încât să genereze ecouri nedorite la nivelul capului. Iar lovirea podelei trebuie să fie similară cu presiunea exercitată în mod natural atunci când se efectuează o alergare obișnuită”, punctează specialistul rus.

Variantă uşoară pentru cei cu interdicție la fitness

Potrivit specialiștilor în fitness, acest exercițiu simplu poate fi efectuat și de persoane mai înaintate în vârstă sau care nu pot face exerciții riguroase în mod regulat. Pentru acestea există o variantă „soft” a exercițiului: ridicați picioarele la doar un centimetru de sol, apoi lăsați călcâiele pe podea, ceva mai ușor. Este bine să mențineți maxilarul și mandibula strânse, ca să minimizați efectul vibrațiilor care apar la nivelul capului odată cu această mișcare. Se execută de 30 de ori, cu o secundă între repetări, pentru a da timp organismului să reacționeze în sensul dorit. După primul set, dacă doriți să faceți un altul imediat, se impune o pauză de zece secunde, recomandă spidersport.com.

„Vibrogimnastica poate fi foarte ușor încadrată în categoria exercițiilor terapeutice“ (A.A. Mikulin)

„De mare folos celor a căror muncă implică sedentarism“

Vibrogimnastica este de mare folos în cazuri de stat prea mult pe scaun, în poziție imobilă sau în picioare perioade prea lungi. De asemenea, are efect dacă o persoană merge excesiv pe jos, are o activitate mintală intensă sau este predispusă la probleme ale membrelor inferioare cum sunt varicele sau circulația periferică deficitară. „Pe timpul zilei recomand repetarea exercițiului de trei ori pe minut. Va fi de mare folos celor a căror muncă implică sedentarism”, punctează Mikulin.