Main menu

header

cotnari wide

655 18 2de Roxana Istudor şi Alexandru Brădescu

Creaturi mici, descriși ca fiind răi și distructivi, gremlinii sunt mult mai mult decât personajele filmului de groază al anilor ’80, care a avut succesul necesar unor continuări. Oricât ar părea de straniu, echipaje de piloți au relatat încă de acum un secol asaltul acestor ființe asupra unor curse aeriene, în special misiuni militare, și toate neplăcerile pe care le-au provocat.

„Arătare de un metru înălțime, cu urechi largi și dinți mari”

În urmă cu un secol, revista britanică „The Spectator” titra: „Forțele Aeriene Regale au detectat existența unei hoarde de ființe mici, misterioase și malefice, al căror unic scop pare a fi să genereze cât mai multe probleme inexplicabile”. Era începutul unor relatări care au continuat până în anii ’40, în plin Război Mondial, și care vorbeau despre „ființe de un metru înălțime, cu urechi largi și dinți mari” care bântuiau celebra și eroica Royal Air Force.

Inexplicabila oprire a motoarelor în zbor

Unele dintre cele mai frecvente farse sinistre de care erau acuzați gremlinii era oprirea motoarelor în zbor, fără explicație, ceea ce cauza prăbușirea. În 1944, căpitanul Wikner ducea un bombardier Lancaster de la un aerodrom la altul, când, brusc, motoarele s-au oprit. Grație unei îndelungate experiențe, pilotul a reușit să ducă avionul la cea mai apropiată bază, dar în clipa în care s-a atins solul, motoarele aeronavei au început să funcționeze din nou, la fel de brusc și de inexplicabil. Bombardierul a fost înconjurat de gărzi înarmate, iar pilotul, înlocuit pe loc pentru continuarea misiunii. Potrivit lui Wikner, asta se datora faptului că mai multe avioane Lancaster fuseseră atacate cu sălbăticie, după toate probabilitățile de gremlini, care uciseseră toți membrii echipajelor. De altfel, ceva similar a po- vestit și Chris Jarrett, supraviețuitorul unei prăbușiri cauzate de oprirea bruscă, nemotivată, a motoarelor. Pilota tot un Lancaster...

„Omuleții” din sticla cu bere

655 18 3Un pilot al Forțelor Aeriene Regale, cu reputația impecabilă, a explicat în modul cel mai straniu circumstanțele prăbușirii avionului pe care îl pilota în apele de coastă din estul Angliei. Omul a spus că „omuleții” ieșiseră din sticla cu bere pe care o băuse cu o seară înainte, îl chinuiseră toată noaptea, apoi începuseră să defecteze aparatura de la bordul avionului, astfel încât pilotul a fost nevoit să aterizeze forțat. Interesant este faptul că superiorii săi nu l-au luat în râs și nici nu l-au trimis să-și facă un control la cap, întrucât foarte mulți piloți experimentați și respectați se plângeau de atacurile gremlinilor. S-a ajuns până acolo încât Guvernul britanic a luat măsuri legale: avioanele urmau să aibă colțurile mai rotunjite și cât mai multe spații netede, pentru ca aceaste creaturi să nu se poată agăța de nicăieri.

Creaturi hidoase pe botul bombardierului

Un pilot rămas cu inițialele L.W. în analele poveștilor cu creaturi mici și distrugătoare a avut ce povesti legat de gremlini în timpul unei curse în care se afla la manșa unei „fortărețe” aeriene, un B-17. La un moment dat, o creatură bizară, hidoasă, de mici dimensiuni, îl privea din afara avionului. Apoi a apărut o a doua pe botul bombardierului, iar descrierea oferită de pilot era similară celorlalte mărturii: circa un metru înălțime, mulți dinți, ochi roșii, brațe disproporționat de lungi. După prima clipă de uluială, pilotul a început să zboare haotic, în speranța că va „scutura” creaturile, ceea ce a și reușit. Demn de menționat este faptul că pilotul nu a avut curaj să raporteze superiorilor incidentul decât după două zile, când un alt pilot a povestit un episod asemănător, care implica același tip de creaturi.

Membrii echipajului erau morți, cu răni îngrozitoare!

În 1939, la bordul unui avion militar de transport al Aviației SUA s-a întâmplat un incident neobișnuit. La început, cursa s-a desfășurat în repere normale, dar la câteva ore, turnul de control a înregistrat strigăte de ajutor. La scurt timp, aeronava a aterizat, dar toți membrii echipajului erau morți, cu răni îngrozitoare pe corpurile sfâșiate. Cel care adusese avionul la sol fusese copilotul, care a supraviețuit câteva minute în plus. În mod straniu, pilotul și copilotul apucaseră să-și ia pistoalele și să tragă înainte de a muri, dar nu s-au găsit alte urme decât tuburile de gloanțe goale lângă ei.

Piloții britanici au speculat că naziștii lansaseră gremlinii pentru a-i teroriza, dar după cel de-Al Doilea Război Mondial piloții germani au povestit incidente asemănătoare, cu creaturi identice

Charles Lindbergh şi „secretele de natură mistică“

Celebrul aviator Charles Lindbergh, care încheia cu succes traseul New York - Paris în 1927, a relatat despre întâlnirea cu „creaturi transparente, care arătau amenințător” și care au făcut ce au vrut în avion în timpul zborului. Demn de menționat este faptul că Lindbergh declara cu totul altceva despre interacțiunea cu aceste ființe: spunea că a avut cu ele conversații, că nu i-a fost teamă nicio clipă și că acestea i-au împărtășit „secrete de natură mistică”.