Main menu

header

de Cătălina Tăgârţă

- Reţelele virtuale de socializare ajută la eliminarea greutăţii în plus

Majoritatea dietelor reprezintă un proces lung, plictisitor, individual pentru mulţi oameni. Însă nu şi cele ţinute cu ajutorul internetului. Potrivit celor care le-au urmat, susţinerea prietenilor este extrem de importantă, întrucât fiecare vine cu o motivaţie, cu un sfat, şi astfel lupta cu kilogramele în plus devine mai uşoară.

75 de kilograme în minus cu Facebook
Deşi nu există un plan de dietă specific, cu program fix de mese sau antrenor personal, dieta Facebook funcţionează prin acordarea de sprijin, încurajare, motivare. E un spaţiu virtual de socializare cu prietenii şi cu persoanele cu care cei care doresc să slăbească au aceleaşi scopuri: să cunoască noi oameni, să afle tot felul de ştiri în fiecare zi şi să se uite la pozele mai vechi şi mai noi. În aceste condiţii, dacă mulţi se plâng că sunt „dependenţi” de Facebook sau de alte reţele de socializare, alţii le-au transformat într-un mijloc de a scăpa de kilogramele în plus. Una dintre persoanele care au reuşit să slăbească după ce şi-au făcut cont pe acest site de socializare este Peggy Bradford, din Jersey. Femeia a slăbit 75 de kilograme într-un an (potrivit http://philadelphia.cbslocal.com). „Nimeni nu putea crede că am făcut-o fără pastile sau un regim alimentar special”, a declarat Bradford. Însă acesta este adevărul.

Sprijinul este esenţial în timpul curelor
Totul a fost posibil cu ajutorul prietenilor de pe Facebook, oameni obişnuiţi, dar care au susţinut-o în decizia sa, mai ales că pe site-urile de socializare există o mulţime de oameni fără motivaţie, care se simt singuri, a mai declarat Bradford, care a strâns peste 1.000 de fani pe pagina sa. Şi, la rândul lor, mulţi dintre ei au slăbit. De exemplu, Joanna Czerw a pierdut 80 de kilograme, mai informează CBS Local. Când au auzit de aceste lucruri, nutriţioniştii au declarat că sprijinul este esenţial în timpul curelor de slăbire, de aceea e important ca atât familia, cât şi colegii să ne înţeleagă, să ştie cât e de frustrant acest proces.

Un jurnalist de la „The New York Times” a experimentat pe Twitter
Brian Stelter, jurnalist la „The New York Times”, a făcut propriul experiment cu ajutorul reţelei de socializare Twitter. Deşi mulţi l-au privit la început cu scepticism, lucrurile s-au schimbat pe măsură ce kilogramele lipsă deveneau tot mai vizibile (în total a slăbit 35 de kilograme). Înainte de a începe totul, Brian a recunoscut că nu poate slăbi singur şi că are nevoie de sprijin, fie şi virtual, din partea celor din jur. Brian a decis să înlocuiască jurnalul clasic, de modă veche, cu cel online, unde, pe măsură ce posta caloriile ingerate, primea mustrări, iar când anunţa kilograme în minus, felicitări.
Aşadar, nu contează neapărat reţeaua de socializare aleasă. Indiferent de ce preferă fiecare (Twitter, Facebook, Google+, Hi 5 sau altele), importante sunt scopul şi atingerea lui. Un grup care are ca scop slăbitul oferă sprijin şi, la nevoie, un strop de motivaţie.

Se „raportează“ absolut tot

1. Cine doreşte să piardă câteva kilograme cu ajutorul site-urilor de socializare e esenţial să-şi facă, mai întâi, un cont, de exemplu, pe Facebook. După asta trebuie să posteze tot timpul pe cont absolut toate produsele pe care le consumă. Jurnalistul Brian Stelter, de exemplu, nota ce şi cât mânca la fiecare masă. Deşi acest obicei poate deveni enervant pentru cei care sunt tot timpul online, cei care vor să slăbească au numai de câştigat.
2. Se calculează caloriile. Deci trebuie socotit efectiv numărul de calorii de la fiecare masă. În acest fel, fiecare ştie dacă a greşit şi îşi aminteşte câte calorii au alimentele sale preferate.
3. Se notează în jurnalul online de fiecare dată când se face mişcare, fie că e vorba despre o oră de plimbare pe jos sau petrecută la sala de fitness. Toţi cei din listă trebuie să afle aceste mici detalii care conduc către silueta mult-visată. Şi, la fel ca mai sus, ideal ar fi să se estimeze şi numărul caloriilor pierdute la fiecare şedinţă de sport.
4. Concentrarea nu trebuie pierdută sub nicio formă. Odată intraţi pe cont, tentaţia de a vizualiza poze sau de a lăsa comentarii e mare. Ei bine, faceţi şi asta, dar nu uitaţi obiectivul principal al conectării: pierderea kilogramelor. În acest sens, n-ar strica însă ca persoanele aflate la cură să caute grupuri dedicate slăbitului şi să se asocieze cu ele.

Teorie confirmată de studii

Reprezentanţii Universităţii din Georgia au realizat un studiu pe această temă. Ei au analizat 71 de voluntari şi au ajuns la concluzia că influenţele sociale pozitive pot îmbunătăţi autocontrolul. Cu alte cuvinte, cine se alătură unui grup dedicat slăbitului sau cine are în lista de prieteni persoane care vor să slăbească şi îşi fac publice meniurile dietetice şi rezultatele va fi mai motivat în lupta cu kilogramele în plus. „Influenţa pozitivă a reţelei de socializare poate face diferenţa între a mânca o prăjitură în plus sau nu”, a mărturisit Michelle van Dellen, de la departamentul de psihologie al Universităţii din Georgia.

• Este bine să se evite excesul de sare, zahăr sau grăsimi, dar şi de alcool şi de băuturi acidulate.

Pont! Pentru telefoanele care au internet există numeroase aplicaţii prin intermediul cărora se poate slăbi (de exemplu, calculează caloriile ingerate o dată cu fiecare aliment sau pe cele arse în urma activităţilor fizice).