Main menu

header

cotnari wide

647 3 1de Roxana Istudor şi Adrian Barna

Sunt tot mai numeroase și mai relevante studiile care atestă faptul că postul intermitent este direct legat de menținerea greutății. Ca urmare, experții australieni propun o soluție simplă pentru a nu avea kilograme în plus: încadrarea aportului de nutrienți într-un răstimp de opt ore.

Nu se numără caloriile

Dieta de opt ore propune o tehnică foarte simplă de menținere a greutății ideale: restrângerea orizontului de timp în care sunt consumate alimentele de peste zi la o „fereastră” de opt ore. De exemplu, brunch la 10:00, prânz la 13:00 și cina la 18:00, notează news.com.au. O deosebire majoră față de toate celelalte diete este aceea că nu se numără caloriile, nu se restricționează aportul de grăsimi și nu se cere eliminarea carbohidraților sau a cărnii roșii etc. E oricum recomandată moderația, ca regulă generală, dar nu există alte restricții în afară de cea a încadrării în orizontul de timp de opt ore.

Organismul hrănit constant intră în starea de „depozitare”

Experții australieni argumentează cu procesele metabolice care au loc la nivelul organismului. Astfel, perioadele prelungite în care se consumă alimente, și la intervale mici, de două-trei ore, înseamnă că mai multă insulină este generată pentru a ține nivelul glucozei din sânge în echilibru. Mai multă insulină înseamnă, în timp, inflamații și depuneri de grăsime. În plus, pentru că nu este lăsată senzația de foame să se instaleze cu adevărat, ficatul are tendința de a stoca mai multă grăsime. Cercetătorii au concluzionat că organismul hrănit constant intră în starea numită „depozitare”, ceea ce se traduce prin kilograme în plus, stres pe ficat și niveluri ridicate de glucoză în sânge.

Fără mâncare o jumătate de zi

Așadar, modelul dietei de opt ore pare simplu, dar este mult mai greu de pus în practică decât se crede. Și asta în primul rând pentru că societatea în care trăim este centrată pe consum, inclusiv pe al alimentelor, și invadată de recomandări de a se consuma multe mese zilnic, de a se evita cu orice preț senzația de foame etc. Specialiștii australieni afirmă totuși că lucrurile stau exact pe dos și că este nevoie ca organismul să nu fie hrănit - deloc! - minimum 12 ore și maximum 16. Pe de altă parte, în mod firesc, pentru ca dieta de opt ore să fie eficientă, este nevoie să fie consumată cel puțin o masă consistentă și să vă asigurați că toți nutrienții necesari bunei funcționări a organismului sunt introduși în organism în răstimpul precizat.

Testele pe animale au confirmat

Experimentele cu animale au rele­vat faptul că prelungirea perioadelor fără hrană este direct legată de con­trolul hormonal și implicit de menține­rea greutății optime. Astfel, șoarecilor care li s-a dat acces nelimitat la hrană doar într-un orizont restrâns de timp nu s-au îngrășat foarte mult și, mai important, nu au avut creșteri ale co­lesterolului sau ale nivelului glucozei din sânge. De partea cealaltă, anima­lele care au mâncat pe perioade pre­lun­gite au înregistrat probleme pe segmentele respective.