Main menu

header

cotnari wide

de Cristina Tache

Tinereţea veşnică este dorinţa supremă a oricărei femei. Cum nu s-a descoperit încă elixirul tinereţii, trebuie să ne folosim de alte metode prin care să rămânem frumoase cât mai mult timp. Cele cinci ritualuri tibetane au o vechime de 2.500 de ani şi reprezintă o formă de yoga, utilizând însă mişcări mai puţin statice. Practicate chiar şi de călugării tibetani, acestea au efecte extraordinare asupra organismului. Vă propunem să le încercaţi şi să observaţi singure rezultatele filozofiei tibetane asupra omului.


                                           

26-08-1

1. Stând în picioare, relaxate, cu mâinile ridicate la nivelul umerilor, faceţi o mişcare în direcţia inversă acelor de ceas! Reveniţi la poziţia iniţială pentru a nu vă pierde stabilitatea. Inspiraţi până simţiţi că vă umpleţi plămânii cu aer şi expiraţi profund. Când vă opriţi din rotaţii trageţi cât mai mult aer. Trebuie să respiraţi încet, ca şi cum aţi mirosi un parfum, nu repede. Repetaţi exerciţiul de 21 de ori!
2. Stând culcată pe spate, cu braţele apropiate de corp, palmele în sus, inhalaţi aer, ridicaţi ambele picioare şi capul în acelaşi timp la 90 de grade. Menţineţi poziţia, expiraţi şi reveniţi la poziţia de culcat. Repetaţi mişcarea de 21 de ori, iar apoi încercaţi să mai faceţi o dată exerciţiul fără oprire. Inspiraţi când ridicaţi capul şi picioarele, expiraţi când reveniţi la poziţia de culcat. La începerea exerciţiului îndoiţi membrele până simţiţi că muşchii abdominali se contractă. În timp, încercaţi să aduceţi picioarele cât mai aproape de nivelul stomacului.

26-08-2

26-08-3

3. Aşezaţi-vă în genunchi, cu trupul drept, braţele pe lângă corp şi bărbia în piept. Inspiraţi adânc, lăsaţi capul pe spate, îndoiţi mâinile în spate, cu palmele în şold, apoi relaxaţi-vă. Expiraţi şi reveniţi la poziţia iniţială! Faceţi această mişcare de 21 de ori. Trageţi aer când vă lăsaţi pe spate, expiraţi când vă lăsaţi în faţă. Când începeţi exerciţiul, folosiţi-vă de greutatea capului, nu de forţă. Lăsaţi-l să cadă normal, atât cât puteţi. Înclinaţi şi umerii pentru a vă ajuta. Ţineţi ochii deschişi, pentru a vă menţine echilibrul!
4. Staţi jos, în poziţia şezut, cu picioarele drepte şi palmele sprijinite pe podea. Aplecaţi capul în faţă, inspiraţi adânc, ridicaţi şezutul de pe podea, în timp ce îndoiţi genunchii. Lăsaţi tot corpul să se sprijine în mâini, până când creaţi o linie paralelă a spatelui cu podeaua şi lăsaţi capul pe spate. Expiraţi şi reveniţi la poziţia iniţială. Repetaţi de 21 de ori. Nu uitaţi să inspiraţi când vă ridicaţi şi să expiraţi când reveniţi la poziţie. Faceţi câteva exerciţii de încălzire a încheieturilor mâinilor înainte de începutul ritualului.

26-08-4a

26-08-4b

26-08-5a

26-08-5b

26-08-5c

5. Aşezaţi-vă în genunchi, cu palmele sprijinite pe podea. Inspiraţi, sprijiniţi-vă în degetele de la picioare, îndreptaţi genunchii, arcuiţi spatele şi lăsaţi capul pe spate. Nicio parte a corpului, în afară de palme şi degetele picioarelor, nu trebuie să atingă podeaua. Începeţi expiraţia, îndoiţi picioarele şi spatele, ridicaţi şezutul până se formează un V cu deschizătura spre podea. Aplecaţi capul să ajungă în linie cu pieptul şi încercaţi să puneţi tălpile pe podea. Începeţi să inspiraţi din nou şi repetaţi mişcarea de 21 de ori.

Finalizarea exerciţiilor
După ce aţi terminat şi ultimul exerciţiu, lăsaţi-vă relaxată pe podea, pe burtă, cu mâinile şi cu picioarele formând o cruce. Ţineţi bărbia în pământ şi închideţi ochii. Păstraţi această poziţie până când bătăile inimii şi circulaţia sângelui revin la normal. Apoi, lăsaţi capul într-o parte şi menţineţi această poziţie timp de un minut, relaxându-vă. Dacă faceţi aceste exerciţii seara, trebuie să începeţi cu cel puţin o oră înainte de culcare.

Alte beneficii

- Executarea corectă duce la pierderea de kilograme de pe abdomen, creşte concentraţia oxigenului din sânge, accelerează metabolismul şi îmbunătăţeşte tonusul;
- Prin aceste ritualuri se va realiza şi o curăţire a sistemului limfatic, eliberându-se toxinele din organism;
- Aceste practici redau flexibilitatea coloanei vertebrale şi creează un echilibru hormonal.