Main menu

header

940 4 1de Roxana Istudor şi Adrian Barna

Formulele de protecție solară nu mai sunt ce au fost nu cu mult timp în urmă. Pornind de la un trend asiatic ce a crescut spectaculos, apărarea de razele UV dăunătoare a intrat într-o nouă eră.

Mai importante decât cremele hidratante

Raportul ZAP Beauty Index 2023 (ZAP fiind una dintre cele mai importante clinici de frumusețe din Indonezia) arată că produsele de protecție solară au înregistrat o creștere uluitoare, de 87,3% în doar un an. Crema împotriva razelor dăunătoare ale soarelui a devenit chiar mai importantă printre consumatori decât crema hidratantă. Pornind de la trendul care a explodat în India și Indonezia, această piață se extinde spectaculos și include cercetări și formulări care includ tot ceea ce permite știința la acest moment. Ofertele de bază sunt îmbunătățite constant cu texturi mai ușoare, adaptate climei din fiecare parte a lumii, și promit să elimine complet urmele albe, aspect deseori invocat de utilizatori și foarte important pentru acele zone ale planetei în care populația are piele în tonuri mai închise.

Acțiune multiplă: apărare, înfrumusețare, tratament

Mărcile de produse pentru protecție solară vin cu inovații ca ingrediente unice, beneficii pentru îngrijirea pielii, formate practice și multe altele. De exemplu, formulările avansate nu mai acoperă doar segmentul de protejare a pielii, ci îi conferă și strălucire și, în plus, acționează pentru rezolvarea unora dintre problemele curente (dezechilibre ale secreției de sebum, puncte negre etc.). Brandul indian The Derma Co a lansat C-Cinamide Radiance Sunscreen Aqua Gel, cu factor SPF 50, vitamina C și niacinamidă, formulă care se prezintă ca un gel, efectul concentrându-se pe strălucirea pielii. Iar Pond’s și-a întregit colecția cu o variantă numită Serum Boost, cu factor SPF 55 și niacinamidă C, un produs puternic de îngrijire a pielii, care combină beneficiile unui ser și ale unei creme.

Atenuarea aspectului porilor foarte deschiși

În urma influenței coreene și japoneze, multiplele produse de protecție solară au devenit nu doar aliați pentru piele (cu formule de control al sebumului, conferind luminozitate și cu acțiune antiacnee), ci și parte a rutinei de machiaj. Brandul japonez Biore a lansat UV Fresh&Bright, cu factor SPF 50, tip de protecție solară cu efect de atenuare a aspectului porilor foarte deschiși, frecvent întâlniți în sezonul cald, care poate fi folosită și ca bază de machiaj și uniformizează aspectul pielii. De asemenea, marca thailandeză 4u2 a lansat Everyday Tone Up UV Gel, cu factor de protecție SPF 50+, care nu numai că acționează ca un scut pentru a proteja pielea de lumina soarelui, dar apără și de poluare, și de praf.

Piața globală a produselor de protecție solară este estimată să atingă 15 miliarde de dolari în anul 2028

Formule distincte pentru buze şi ochi

Brandurile internaționale care produc formule de protecție solară au început să ofere o atenție distinctă zonelor sensibile, cum sunt buzele și ochii. De pildă, BASE a lansat prima cremă pentru ochi UV protect, cu beneficii duble: protecție UV și îngrijire a ochilor, realizată din ingrediente vegane, testate științific pentru a lumina și a reduce cearcănele și aspectul pungilor de sub ochi. Pe de altă parte, pentru buze care să arate foarte bine chiar și pe caniculă există formula Lip It, de la retailerul de cosmetice Karmart, care a lansat Lip It Everyday Sun Balm, balsam cu factor de protecție SPF 15. Pe lângă faptul că apără această zonă de radiațiile nocive, produsul este îmbogățit cu vitamina E concentrată, extract de struguri și unt de cacao, oferind hidratare superioară și un aspect sănătos al buzelor chiar și în zilele toride.