Main menu

header

737 4 3de Călin Popa şi Florica Pintea

Marii creatori de modă au momente în care lansează pe piața de consum produse cel puțin discutabile din toate perspectivele - estetică, funcționalitate, utilitate. Iată unele dintre cele mai nefericite creații semnate de unii dintre cei mai mari designeri ai lumii, dar care costă, totuși, de la zeci la sute de mii de dolari…

Platformele Alexander McQueen

737 4 4În 2010 apăreau în colecția primăvară-vară semnată de Alexander McQueen niște încălțări cu o platformă înaltă de 30 de centimetri. Pentru că sunt la fel de bizare pe cât este creatorul lor de faimos, aceste ghete au fost imediat cumpărate de fanii excentricului designer, care a dorit să creeze iluzia că o femeie care merge pe stradă este totuna cu o balerină care dansează pe vârfuri. Firește, au intervenit și accidentele - modelul Daphne Guinness a căzut în nas în fața unei biserici purtând așa ceva în picioare. La rândul său, Lady Gaga și-a achiziționat trei perechi de platforme și a fost văzută chiar purtându-le. A plătit pentru set… 295.000 de dolari. „Nebunia” încălțărilor ciudate nu se oprește nicidecum la ghetele lui McQueen. Cine dorește să aibă cizme scurte cu o abundență de păr de capră poate plăti 1.995 de dolari pe o pereche semnată de Yves Saint Laurent. Forma reală a încălțărilor rămâne invizibilă în spatele „perdelei” care mătură asfaltul. Cât despre sneakers-ii „destresați” creați de Maison Margiela, criticii din domeniu au pus aceste încălțări rupte intenționat și foarte stranii ca aspect pe seama… lipsei acute de forță de muncă din industria încălțămintei. Părând că a fost purtată generații întregi, această încălțăminte costă, totuși, 1.425 de dolari perechea.

Poșeta-cal de la Hermes

737 4 5La capitolul poșete, lansările de modă „extremă” înregistrează câteva piese antologice. Astfel, din pielea cea mai fină a fost creată geanta în formă de câine, care îi amintește creatorului său, Thom Browne, de propriul animal, una dintre vedetele Instagramului. Poșeta se vinde cu 30.000 de dolari. Tot din material de cea mai bună calitate a fost creată la Hermes și poșeta în formă de cal. Destinată trendului western care s-a făcut simțit în fashion în anul 2018, piesa costă mai mult decât o mașină scumpă - 133.000 de dolari -, iar unii critici au considerat că în acest caz „lux” se confundă cu „absurd”. Dar asta nu-i interesează pe cei care achiziționează strania poșetă. În ceea ce o privește pe Ines Figaredo, cunoscută pentru creațiile sale unice, aceasta a avut ideea de a lansa o geantă care are în față șuvițe de păr uman. În spatele acestui „breton” sunt și doi „ochi”, ceea ce trimite piesa direct în registrul sinistru pentru foarte mulți consumatori. Dar nu chiar pentru toți. Unii își doresc piesa cu accente de gotic și sunt dispuși să plătească pe măsură: aproape 2.000 de dolari. Chiar dacă o păstrează pentru Halloween. Cam aceeași sumă o plătesc și cei care doresc neapărat să aibă o geantă Balenciaga care seamănă aproape copie cu celebrele sacoșe albastre Ikea și care a fost lansată, spre amuzamentul copios de pe rețelele de socializare, în 2017.

Rochia de plastic marca Moschino

Jeremy Scott a imaginat pentru colecția de toamnă/iarnă 2017 o rochie fără mâneci, făcută din poliester. Așadar, Moschino a intrat în cursa defilărilor cu o piesă din… plastic, despre care a considerat că este… prietenoasă cu consumatorul. Ca să fie foarte limpede, a atașat ciudatei rochii o eșarfă cu mesaj dedicat. Firește, mulți critici au catalogat creația directorului artistic al brandului ca pe o pungă de cărat rufele la curățătorie și s-au amuzat în legătură cu prețul de 735 de dolari la care a fost lansată. Și totuși, cineva, rămas anonim, a cumpărat-o.