Main menu

header

cotnari wide

de Liliana Simidon

Colesterolul este o temă de larg interes, ce ar trebui să preocupe chiar şi tinerii, nu doar persoanele trecute de prima tinereţe. Dar ce este de fapt colesterolul? Ficatul produce o grăsime din categoria lipidelor, ce este pusă în circulaţie în sânge, fiindu-ne extrem de necesară.
Acest colesterol contribuie la funcţionarea membranelor celulare, a ţesutului nervos şi intră în compoziţia altor substanţe indispensabile organismului nostru. Dar atunci când cantitatea de colesterol depăşeşte nevoile organismului nostru, se ajunge la hipercolesterolemie (valori ce depăşesc pe cele normale), ceea ce poate duce la boli grave cum ar fi: boli de inimă, diabet zaharat, ateroscleroză, ciroză hepatică. Valoarea normală a colesterolului în sânge este de 200 mg/dl.

Avocado reduce riscul bolilor cardiovasculare
Din păcate, atunci când valorile colesterolului sunt prea mari, nu avem niciun simptom, iar „stricăciunile” vaselor de sânge nu sunt resimţite decât prea târziu. Aşa că este imperativ necesar să facem periodic analize de sânge. În cazul în care valorile sunt prea mari, trebuie să se măsoare fracţiunile colesterolului: LDL (lipoproteine cu densitate scăzută, aceasta este de fapt componenta periculoasă a colesterolului) şi HDL sau colesterolul „bun” (lipoproteine cu densitate mare, ce reduc riscul bolilor menţionate mai sus). Ca să evităm neplăcerile, trebuie să învăţăm să trăim sănătos, să începem să eliminăm grăsimile saturate şi să consumăm grăsimi mononesaturate, căci acestea conduc la scăderea nivelului colesterolului „rău” (LDL) şi al trigliceridelor (alt tip de lipide din sânge) şi contribuie la ridicarea nivelului colesterolului „bun” (HDL). Oricum, în alimentaţia noastră zilnică este necesar să introducem 25%-30% grăsimi mononesaturate (ulei de măsline, de sâmburi de struguri, nuci, alune, arahide, fructe de avocado).
Pe de altă parte, grăsimile saturate (unt, lapte nedegresat, carne grasă, brânză, untură) ridică cel mai mult nivelul colesterolului. Este preferabil să se introducă în dietă acizi graşi Omega 3, pe care îi găsim în ton, hering, macrou, cod. Din meniul zilnic nu ar trebui să lipsească nici fibrele vegetale (25 g), adică fructele, legumele şi cerealele integrale. Dacă sunteţi adepţii cărnii, mâncaţi numai pasăre şi peşte. În plus, renunţaţi la fumat şi faceţi multă mişcare!

Seminţele de in, de ajutor
Dar să nu uităm că plantele, condimentele şi produsele din vegetale vă pot ajuta foarte mult. Iată ce vă recomand pentru a ţine colesterolul în frâu.
Seminţe de in. Încercaţi să consumaţi zilnic două linguriţe cu seminţe de in întregi, măcinate sau puse la macerat (trei ore) şi apoi consumaţi acest mucilagiu. Mai puteţi lua şi câte trei linguriţe cu ulei de in zilnic, acesta având şi marele avantaj că favorizează tranzitul intestinal.
Anghinarea. Se iau două-trei linguriţe cu pulbere pe zi (mărunţite în râşniţă) şi apoi se beau 250 ml de apă sau se poate bea ceai de anghinare cu înghiţituri foarte mici.
Usturoiul. Poate elimina surplusul de colesterol dacă este mâncat seara (patru căţei).
Ardeiul iute. Consumaţi două-trei bucăţi zilnic numai dacă stomacul permite. Scade colesterolul, măreşte fluxul sangvin, este antianemic.
Soia (nemodificată genetic). Scade colesterolul, măreşte puterea de concentrare, îmbunătăţeşte memoria. Se consumă de două ori pe săptămână, sub formă de lapte sau preparată.

Produse din plante

Plusprin Liver - reduce nivelul colesterolului, creează protecţie pentru un ficat steatozic, facilitează secreţia biliară. Administrare: una-două capsule de trei ori pe zi;
Colesterol - scade absorbţia de grăsimi, dizolvă depozitele de colesterol şi de lipide, fiind indicat în hipercolesterolemie, dislipidemie, hipertensiune arterială. Administrare: una-două capsule de trei ori pe zi;
Stero-Smilin - ajută la eliminarea grăsimilor, toxinelor, controlează motilitatea intestinală, fiind deosebit de util în hipercolesterolemii şi hipertrigliceridemii. Administrare: una-două capsule o dată sau de două ori pe zi;
Medohar Guggul - este binevenit în cazul unui nivel crescut al colesterolului, trigliceridelor, având totodată marele avantaj că vă poate ajuta să daţi jos kilogramele în plus. Administrare: o capsulă de trei ori pe zi.