Main menu

header

cotnari wide

de Ana Trifan

Pentru a stopa şi preveni semnele pe care le lasă trecerea timpului asupra corpului nostru nu trebuie să ne gândim la soluţii extreme, precum chirurgia estetică, şi nici la tratamente şi creme scumpe. Din fericire, există alimente şi remedii naturiste ce ne ajută să „dăm înapoi” anii şi schimbările aduse de vârstă corpului, inclusiv cele legate de piele şi de păr (alopecia, pierderea elasticităţii pielii, riduri şi pete etc.), dar şi cele referitoare la echilibrul psihic şi comportamental, scăderea vederii sau a auzului. Iată un top al alimentelor şi băuturilor ce luptă cu îmbătrânirea:

Mic dejun cu cereale
Fulgii de orz reprezintă poate hrana de bază împotriva îmbătrânirii. Orzul are în componenţa sa ingrediente ce asigură energia necesară activităţilor zilnice. În afară de aceasta, conţine nutrienţi deosebit de importanţi, vitamine, minerale, precum şi antioxidanţi foarte puternici, ce încetinesc procesul de senescenţă. Mai mult, toate aceste ingrediente benefice pot fi absorbite cu uşurinţă de corpul nostru, fără să aducă multe calorii. Fulgii de orz sunt ideali pentru cei care ţin diete, reprezentând un mic dejun excelent pentru oricine!

Deshidratarea, cel mai puternic pericol
Apa este absolut necesară pentru toţi cei care şi-au propus să fie tineri şi sănătoşi cât mai mulţi ani. Beţi doi litri şi jumătate de apă pe zi, deoarece apa este unul dintre principalele elemente antioxidante. Se ştie că deshidratarea este unul dintre principalii factori ce conduc la îmbătrânirea pielii. Lipsa de apă face ca toxinele şi chimicalele să fie colectate în celulele pielii, având ca rezultat apariţia ridurilor şi pierderea elasticităţii.

Morcovii, eficienţi împotriva îmbătrânirii
Delicioşii morcovi pot şterge efectiv urmele şi efectele trecerii timpului, fiind o sursă ideală de vitamina E şi de betacaroten, compuşi ce aduc foarte multe beneficii epidermei, inclusiv hidratare, protecţie împotriva radiaţiilor nocive şi vindecare rapidă. Puneţi morcovi în supe, în salate sau în mâncăruri. O altă idee excelentă pentru un mic dejun excelent este să adăugaţi morcovi proaspăt raşi peste fulgi de ovăz şi să amestecaţi cu un iaurt integral!
Merele au şi ele un loc important în topul celor mai eficiente alimente împotriva senescenţei, datorită proprietăţilor detoxifiante şi de curăţare pe care le au. Adăugaţi mere în dieta zilnică şi ele vor ajuta corpul să scape de toxine şi de elementele chimice dăunătoare.
Efectul? Pielea dumneavoastră va fi mai frumoasă şi mai catifelată, iar petele şi ridurile se vor ţine, garantat, departe de ea. În plus, consumul regulat de mere este legat de îmbunătăţirea memoriei şi de scăderea riscului de apariţie a cancerului şi a altor boli grave.

Ceaiul verde, sursă bogată de antioxidanţi

Cunoscut ca sursă de antioxidanţi puternici, ceaiul verde reprezintă una dintre băuturile ideale atunci când se pune problema de încetinire a procesului de îmbătrânire. Nicio altă băutură nu are mai multe efecte pozitive asupra corpului şi în special asupra pielii ca şi ceaiul verde. Aveţi grijă, atunci când îl achiziţionaţi, să fie unul de calitate, fără arome sau ingredienţi artificiali adăugaţi! Se poate consuma cald sau rece. Medicina tradiţională chineză ne mai învaţă şi că trebuie băut cu plăcere şi cu gânduri pozitive, pentru a-l ajuta să-şi facă efectul.