Main menu

header

cotnari wide

de Ana Trifan

Într-o lume preocupată mai ales de diete prin care să se piardă kilogramele în plus, pentru a arăta ca manechinele din reviste, fetele care sunt prea slabe şi vor să se îngraşe au cam fost uitate. Însă nu e de glumit cu subponderabilitatea! Deseori, persoanele care au sub greutatea normală obosesc uşor, sunt mai emotive, mai instabile şi au o rezistenţă scăzută la infecţii. O persoană poate fi slabă pentru că mănâncă prea puţin, pentru că are un regim alimentar dezechilibrat, o problemă de digestie sau de metabolism.

Cura cu pepene galben
Iată care sunt fructele care vă vor ajuta să mai câştigaţi câteva kilograme într-un mod sănătos. În primul rând, cât încă mai sunt pe piaţă, pepenii galbeni sunt poate cei mai eficienţi în tratarea subponderabilităţii. De cinci ori pe zi mâncaţi câte două felii mari de pepene galben. Regimul trebuie să dureze cel puţin două  săptămâni. Pepenele nu numai că stimulează pofta de mâncare, dar conţine şi o serie de vitamine necesare bunei funcţionări a organismului.
Smochinele, atât proaspete, cât şi uscate, trebuie consumate ca desert în fiecare zi, timp de cel puţin două săptămâni. Conţinutul mare de zahăr al acestor fructe şi asimilarea rapidă de organism a acestuia fac ca smochinele să fie fructele ideale pentru îngrăşat şi energizat.
Strugurii şi stafidele nu trebuie să lipsească din alimentaţia celor care vor să pună câteva kilograme. Obişnuiţi-vă să mâncaţi câte un pumn de stafide, ca gustare, între mese în fiecare zi.

Cimbrul activează apetitul
Luaţi în fiecare zi câte o linguriţă cu tinctură de cimbru. De asemenea, folosiţi cât mai des cimbru ca şi condiment pentru mâncăruri. Nu numai că friptura va avea un gust mai bun cu puţin cimbru presărat deasupra, dar veţi mânca mai mult şi mai cu poftă!
Hreanul dat prin răzătoare se amestecă bien cu o lingură cu miere. Se ia din acest preparat câte o linguriţă cu un sfert de oră înainte de fiecare masă. Nu exageraţi, ca să nu aveţi probleme cu stomacul. Hreanul stimulează pofta de mâncare atunci când este consumat ca atare sau cu puţin oţet de mere, la fripturi.
Ghimbirul stimulează şi el pofta de mâncare şi acţionează ca un tonic. De asemenea, are un rol important în buna funcţionare a sistemului digestiv.

Măceşele cresc pofta de mâncare
Măceşele sunt bogate în vitamina C şi sunt cunoscute drept un stimulent pentru apetit şi un tonic excelent pentru organism. Obişnuiţi-vă să consumaţi zilnic două căni cu ceai de măceşe, preparat astfel: în apa clocotită se adaugă două linguri cu fructe zdrobite, după care se fierb câteva minute. Se strecoară şi se îndulceşte cu miere. E important ca fructele să fie puse în apă după ce aceasta a început să fiarbă, ca să nu se piardă vitamina C din ele.
Pătrunjelul - se iau zilnic, în reprize, câte două linguri cu plantă uscată şi fărâmiţată. Are şi proprietatea de a mări şi întări sânii, pe lângă faptul că este un energizant pentru organism.

Atenţie! Nu încercaţi să vă îngrăşaţi cu alimente nesănătoase, gen fast-food, ori cu dulciuri în exces sau cu pâine. Aceste alimente nerafinate nu vor face decât să vă streseze şi mai mult organismul, ce trebuie să lupte din greu pentru procesarea lor.