Main menu

header

cotnari wide

677 9 1de Roxana Istudor şi Florica Pintea

Semințele de in sunt o excelentă sursă de energie și au proprietăți antioxidante, aducând o mulțime de beneficii pentru organism atunci când sunt consumate cu regularitate, în cadrul unei diete echilibrate.

Reglează tensiunea arterială

Printre cele mai importante proprietăţi ale inului se numără conţinutul ridicat de Omega 3, lignani şi mucilagiu. Folosite regulat, semințele de in le sunt de mare ajutor persoanelor cu tensiune arterială mărită, pe care o reglează în mod natural. În același timp, au capacitatea de a scădea nivelul colesterolului, al trigliceridelor și ajută la fluidizarea sângelui. Amintitele Omega 3 reduc, la rândul lor, dezechilibrele circulatorii. Semințele de in sunt redutabile în detoxificarea organismului - elimină toxinele din intestine, având efect laxativ. În acest fel, au un rol important în reducerea greutății corporale, datorită conținutului de fibre care provoacă sațietate și regenerează flora intestinală. O lingură cu semințe întregi se macerează pentru o jumătate de oră în 100 ml apă la temperatura camerei și se consumă, fiind un excelent emolient digestiv. Capacitatea de a combate retenția de apă face din semințele de in consumate în mod regulat aliați împotriva apariției edemelor, a obezității și a manifestărilor sindromului premenstrual. Totodată, prin faptul că țin sub control nivelul de zahăr din sânge, semințele de in le sunt foarte utile persoanelor care suferă de diabet, notează livestrong.com.

Sedativ natural

Antioxidanții prezenți în semințele de in previn îmbătrânirea celulară, anulează efectele radicalilor liberi și au efect antiinflamator, acționând pozitiv în probleme ce țin de articulații, precum reumatismul, artrita și artroza. De altfel, se pot utiliza și extern, astfel: făină de semințe de in în amestec cu făină de muștar se combină în proporție de 1:1, se umectează cu puțină apă și se aplică extern, sub formă de cataplasme, pe zonele dureroase. În același timp, semințele de in contribuie la diminuarea nivelului de stres, având efect de sedativ natural. O formulă de administrare constă din una-două linguri cu semințe care se pun în 250 ml apă timp de opt ore, după care se adaugă sucul unei lămâi fără pulpă. Se pot consuma două astfel de macerate pe zi, cu efect excelent în refacerea celulară.

Unul dintre cele mai importante beneficii pe care le furnizează organismului semințele de in sunt antioxidanții, care reduc acțiunea radicalilor liberi și contribuie la echilibrul hormonal

Hidratează pielea şi întăresc unghiile

Semințele de in au efect de excepție asupra sănătății și frumuseții părului. Compușii din aceste semințe îl fac mai puternic, mai strălucitor și mai rezistent la agresiuni. Pentru capacitatea de a reduce senzația de uscăciune, semințele de in sunt recomandate și pentru întărirea și reface- rea aspectului unghiilor. Pentru toate aceste efecte este suficient să introduceți în meniul zilnic una-două lingurițe cu semințe de in. De asemenea, uleiul din semințe de in, în combinație cu alte uleiuri esențiale, hidratează și hrănește în profunzime pielea.