Main menu

header

mircea_m_ionescu… Week-end de vis, în noua sală de la Teatrul de Revistă „Constantin Tănase”, unde „Savoy”-ul renovat este realmente o bijuterie în materie. În acest minunat templu al comediei, muzicii şi dansului, a avut loc un spectacol de ţinută europeană, „Aplauze, aplauze”, revistă în două acte şi 36 de tablouri, cu texte şi muzică semnate inconfundabil Mihai Maximilian şi Vasile Veselovski. Remarcabil spectacol, creat de veşnic tânărul Biţu Fălticineanu pentru aniversarea a peste 30 de ani de carieră a două Legende ale teatrului românesc: Stela Popescu şi Alexandru Arşinel. Iar sărbătoriţii au fost primii care au oferit cadouri rare publicului, alături de invitaţi de onoare, încântătoarea Tamara Buciuceanu-Botez (altă Legendă!) şi vocea rară a Sandei Ladoşi, dar şi de trupa de nota zece de la „Tănase”.

Am văzut multe spectacole de revistă prin lume şi afirm, fără exagerare, că ultima premieră de la „Savoy” concurează cu producţiile de pe marile scene. O superbă beţie de culori, veritabil Carnaval şi Bal mascat, cu melodii şi arii celebre (Toreadorul, Lacul lebedelor, Marşul nupţial, Şeherezada, Bolero şi altele), cu o fermecătoare trupă de balet, interpreţi de hituri vechi şi noi (remarcabili Daniela Cristea şi Alin Gheorghişan), cu un moment de artă (dansul Arlechinului cu două măşti), sub trei cortine strălucitoare. Nu putea lipsi Umorul, de cea mai bună calitate, zămislit cu har divin de Stela Popescu şi Alexandru Arşinel, care au trimis sala în extaz, în lacrimi de râs şi ovaţii în delir. „Savarina”, „21 decembrie, acum 21 de ani”, „Soţia lui Babone, liderul halterofililor” şi uluitorul cuplet final, „Sex opus” (cu Stela Popescu - un bărbat cu mustăcioară, costum alb şi pălărie - şi Alexandru Arşinel - „dama” blondă, ca de pe Centură) vor dăinui mult timp în memoria fericiţilor spectatori.

Scheciuri vechi şi noi, cu poante irezistibile, cu ironii pentru actualii aşa-zişii conducători: „Am scăpat de un Infern - fostul guvern, am dat peste guvernul Hopa-Mitică, cade-n fund şi se ridică”. Dincolo de comicul irezistibil, Alexandru Arşinel a făcut „ravagii” cântând fermecător „Bătrânul birjar” şi „Hello, Dolly”, melodia din final, într-o impecabilă engleză, ridicând sala în picioare.
... Spectacolul a oferit cronicarului încă un motiv de bucurie. Atenţia pe care directorul Alexandru Arşinel o acordă tinerilor. Sunt nume noi de mare talent, care anunţă un frumos schimb de ştafetă: Ana Maria Donosa (comic natural în „Uşa”, alături de Nae Alexandru; tragism de sensibilitate, în „Fata din Târgovişte, sedusă şi abandonată”; apariţie de revistă în „Hello, Dolly”), excelentul comedian Nae Alexandru, într-un cuplu de zile mari cu Cristian Simion (în „Ali Baba”), ei bătând la uşa idolilor Nae Lăzărescu şi Vasile Muraru. Nu scapă de laude nici arhitect Theodora Dinulescu (semnatara scenografiei de excepţie), Dan Dimitriu (conducerea muzicală), Cornel Popovici (coregrafia), actriţele Miruna Birău, Raluca Guslicov, cântăreţul Radu Ghencea, balerinul Edy Chiriţescu şi câţi alţii!