Main menu

header

mircea_m_ionescu… Premieră de zile mari la „Tănase”! Comedia muzicală „O premieră furtunoasă”, pornind, fireşte, de la remarcabila piesă a lui Caragiale („O noapte furtunoasă”), redefineşte savoarea spectacolului de revistă, atunci când este gândit, regizat şi jucat impecabil. La Teatrul de Revistă „Constantin Tănase” (încă în exil la „Rapsodia”!), în ultima premieră, toată lumea cântă, râde şi dansează cu frenezie, cu nebună poftă de joc şi de viaţă. Firesc ca „O premieră furtunoasă” să ridice în extaz sala „full” cu spectatori de elită şi să declanşeze un potop de aplauze la scenă deschisă, mai ales că minunaţii Artişti (cu A!) Adriana Trandafir şi Valentin Teodosiu (în premieră la revistă!) au oferit veritabile recitaluri de gală.

… Acţiunea se petrece în culisele unui teatru din zilele noastre, unde premiera comediei muzicale „O noapte furtunoasă” se tot amână, datorită prezentului (sur)prins impecabil în refrenul care inundă scena: „Toată lumea n-are bani!”. Salvarea va veni, firesc, de la un îmbătrânit om de afaceri (Micşunel Corboreanu, fost securist, interpretat cu vervă de Marcel Horobeţ) care condiţionează sponsorizarea de distribuirea tinerei logodnice Anaconda (Oana Ghioca) în rolul Ziţei. Comedia de moravuri din vremea lui I.L. Caragiale s-a transferat în vremurile noastre, mutându-se de la „Union” la „Golden Blitz”, acolo „unde sigur este cel mai rece şpriţ”. Dincolo de spumoasele cuplete şi calambururi, de beţia de lumini şi culori (scenografia arh. Theodora Dinulescu), de antrenantele dansuri (în coregrafia lui Cornel Popovici) şi frumoasele melodii originale ale reputatului Marius Ţeicu (surprins fredonând instinctiv din primul rând al sălii!), spectacolul are şi mesaje majore. Cu umor acid, el ridiculizează mutilarea limbii române contemporane, ipocrizia politicienilor, tragicomedia vremurilor tulburi pe care le trăim.

… Concepţia încântătorului spectacol, atât de antrenant şi foarte tăios în replici, fără a face rabat esteticului, a unit harul veşnic tânărului Octavian Sava (autorul textului şi al versurilor) cu dinamismul, fantezia şi ritmul modern al regizorului Cezar Ghioca. Ei au beneficiat şi de o trupă remarcabilă, aflată sub bagheta benefică a directorului Alexandru Arşinel. Toţi cei care au realizat această comedie muzicală de farmec şi ţinută artistică merită laude. Un cuvânt în plus pentru Nae Alexandru (interpretul de mare haz al sufleurului Spiridon Bâlbă), Cristian Simion (Enrico Cucu, tenorul teatrului, corespondentul lui Chiriac), Daniela Cristea (cântăreaţa de la „Golden Blitz”), pentru Alexandru Lulescu fără-de-vârstă (colonelul de pompieri Nero Calapodescu-Ipingescu), Mirela Boureanu-Vaida (Virginica Ciupicescu-Ziţa), Ortansa Stănescu (Coana Miţa). Iar peste toţi şi toate, uluitoarea Adriana Trandafir, actriţă totală, fie că te face să râzi în hohote sau te întristează, fie că dansează impecabil sau cântă ca o profesionistă. Într-un spectacol de înalt profesionalism!