Main menu

header

Ce idee minunată de a ecraniza începuturile uneia dintre cele mai cunoscute piese ale tuturor timpurilor! Odată cu cinematograful la 1895 și cu frații Lumière, comedia unui text scris din dragoste și așternut pe hârtie, în scrisori, uimește și lămurește niște detalii neștiute încă. Dacă în 1990 rolul era încredințat vulcanicului Gérard Depardieu, acum a fost ales un belgian, Olivier Gourmet, care la rândul lui îl joacă pe Coquelin pe care îl vedem de-adevăratelea în câteva imagini pe genericul final, care trece în revistă mai toate variantele cinematografice și nu numai. După ce sunt scoase la iveală tot felul de detalii din culise, o Sarah Bernhardt, rol ce i-a revenit Clémentinei Célarié și pe care la Nae Caranfil în „Restul e tăcere” o interpreta Mara Nicolescu, apare și Diva cu mofturi este Maria Legault, alias Mathilde Seigner, protejata celor doi finanțatori pe care reușește să-i șantajeze, nespunându-le care este tatăl copilului ei, ambii fiindu-i foști iubiți.

Încă un amănunt: și la sfârșitul secolului al XIX-lea lumea prefera comediile! Autorul, Edmond Rostand (Thomas Solivéres), se îndrăgostește platonic de iubita bunului său prieten, Léonidas (un actor jucat de Tom Leeb, băiatul unui foarte talentat comic, Michel Leeb). Dar cine este cea care stârnește atâta pasiune? Jeanne (Lucie Boujenah, nepoata de unchi a lui Michel Boujenah, actorul, umoristul și regizorul franco-tunisian), o costumieră, în scenariu. În final, ea va renunța la culisele scenei, ca să se ducă după fermecătorul creator Meliès, care începuse strălucita sa carieră, în cea de-a șaptea artă.

Edmond/Cyrano, Mon Amour

Franța, Belgia, 2018

Regia: Alexis Michalik

Cu: Thomas Solivéres, Olivier Gourmet, Mathilde Seigner, Tom Leeb, Clémentine Célarié, Dominique Pinon, Simon Abkarian, Lionel Abelanski, Jean-Michel Martial

Distribuit de: Independența Film