Main menu

header

cotnari wide

florin_condurateanuNu există loc în care să se lăfăie mai bine brambureala ca în sfaturile de slăbire auzite la orice colţ de stradă. Au apărut specialişti în regimul alimentar câtă frunză, câtă iarbă, numiţi specialişti fiindcă ei au citit câteva pagini din cărţi dubioase sau s-au uitat pe internet. Ce mâncăm este o treabă de o uriaşă importanţă. Ce punem în farfurie decide în mare măsură dacă suntem sănătoşi sau ne buşesc bolile. Tocmai de aceea trebuie să urmăm indicaţiile date de nutriţioniştii adevăraţi, care se bazează pe temeiuri ştiinţifice. Medicina nutriţiei susţine că este greşit să te înfometezi. Te privezi astfel de elemente indispensabile pentru organism. Eronată este se pare şi ideea de a consuma într-o zi doar mere, în alta să te alimentezi doar cu salată, iar în alta să ai voie doar peşte. În acest fel te văduveşti de glucide, proteine, grăsimi, vitamine, minerale şi oligoelemente. Doctorul Mihaela Ionescu, medic primar la Institutul de Diabet, Nutriţie şi Boli Metabolice „Nicolae Paulescu”, subliniază că o cură nu trebuie să fie o campanie brutală, cu slăbire exagerată în două-trei săptămâni. Regimul alimentar echilibrat pentru obţinerea unei greutăţi normale trebuie să fie o practică continuă... toată viaţa. Dar există o poruncă: mai bine previi obezitatea decât să scapi de ea! Oricum nu trebuie să se facă foamea.

Organismul are tot timpul nevoie de toate principiile alimentare, concomitent de zaharuri, proteine, lipide, minerale, vitamine şi oligoelemente. Mesele trebuie să fie dese, dar limitate cantitativ. Nu trebuie să vă ghiftuiţi cu mâncare până omorâţi purecii pe burta prea plină. De asemenea, nu e indicat să mâncaţi repede, să se bată turcii la gură. E bine să mestecaţi conştiincios, pentru a începe digestia chiar din gură. Înainte de a începe să mâncaţi, e indicat să beţi un pahar cu apă. Astfel se diluează secreţiile gastrice, se temperează pH-ul acid, cel ce aduce pofta de mâncare. E foarte periculoasă obezitatea la copii. E greşită zicerea aceea „frumos şi gras”. Astfel apar necazuri şi boli de la vârste fragede. E indicat ca, înainte de a se apuca de mâncat, copilul să consume o prăjiturică, un fursec, acesta având rolul de a tăia pofta de mâncare. Vizitele la fast-food trebuie rărite, iar în perioada extenuantă de examene să nu se mănânce fără rost ciocolate şi chipsuri. Chiar şi băutul de licori răcoritoare îngraşă.
Bărbaţii maturi ar trebui să ştie că alcoolul îngraşă, iar berea sporeşte zdravăn kilogramele.

Iată sfaturi necesare pentru gravide:
În această perioadă nu trebuie să creşteţi în greutate mai mult de 12 kilograme. Îngrăşarea peste măsură duce la boli, la hipertensiune, la diabet. Şi lăuza trebuie să fie atentă, fiindcă aici se adaugă şi sedentarismul. Nu există cure de slăbire minune şi nici medicamente miraculoase de slăbit. Cea mai valoroasă pilă este VOINŢA. Diureticele sunt o amăgire. Se pierde apa din corp, dar nu se elimină grăsimea. Trebuie eliminate dulciurile sau drastic împuţinate. Glucidele se procură din fructe. Merele sunt potrivite şi nu fructele foarte dulci ca strugurii, bananele sau perele. Nici vorbă de biscuiţi sau de fulgi de cereale. Sunt admise fructe cam 300-400 de grame şi, din când în când, câte o bomboană sau o tabletă de ciocolată. Nu depăşiţi 160 de grame de pâine pe zi. E bine să mâncaţi doar jumătate din mâncarea din farfurie! Principala masă trebuie să fie cea de dimineaţa! Seara sunt recomandate cât mai puţine alimente, mai ales după ora 19:00. Pe cât de buni sunt cartofii prăjiţi, pe atât de multe calorii conţin. Sarea în exces este otravă, ea reţinând apa. Nu trebuie folosită solniţa!