Main menu

header

cotnari wide

666 31 3de Roxana Istudor şi Adrian Barna

Unul dintre cei mai mari retaileri din lume, Amazon, anunță intrarea inteligenței artificiale în lumea electrocasnicelor și, pe cale de consecință, o adevărată revoluție în domeniu.

Alte electrocasnice așteaptă la rând

„Asistentul inteligent” al Amazon, Alexa, stă la dispoziția consumatorilor americani care doresc să-și controleze prin simplă comandă vocală cuptorul cu microunde, notează „Daily Mail”. Mai precis, simpla frază „Alexa, dezgheață 100 de grame de carne de pui” duce automat la... dezghețarea cu pricina. Dat fiind avansul tehnologic, retailerul a anunțat că în perioada următoare aplicația va fi extinsă și spre cuptoarele convenționale, precum și spre alte electrocasnice de bucătărie. Mai multe firme se pregătesc să introducă noul sistem de inteligență artificială adaptată cuptoarelor cu microunde, iar trecerea Oceanului va fi doar o chestiune de timp.

Avans tehnologic sau risc?

Potrivit producătorilor, utilizatorii Alexa pot cere asistentului să seteze perioada de gătire, puterea, timpul și modul de preparare, înlocuind cu variante mult mai bune ceea ce Amazon numește „o experiență actuală care creează confuzie”. Reacțiile consumatorilor la aceste inovații au fost amestecate: unii consideră că acesta este un avans tehnologic care le va fi de folos, alții percep riscuri într-o astfel de utilizare. Mai mult, chiar organele de ordine analizează posibilitatea ca în viitor, prin intermediul anumitor electrocasnice „inteligente”, să poată fi raportate infracțiuni fără ca persoanele implicate „să se deplaseze de pe canapea”.

Viitorul, ca un control extins”

În prezent, Alexa este un adevărat asistent la birou - gestionează videoconferințe, agende, aranjează întâlniri și, firește, doar este vorba despre un retailer, comandă produse. Pe de altă parte, s-a emis teoria că Alexa și alți asistenți de acest tip „spionează” utilizatorii, iar de aici până la imaginarea unui viitor „orwellian”, în care tehnologia are un control extins asupra oamenilor, de la conversații confidențiale la cele mai banale activități casnice, nu a mai fost decât un pas. Potrivit ONG-ului Consumer Watchdog, din Santa Monica, „viitoarele versiuni ale gadgeturilor vor ajunge să folosească datele colectate pentru a vă vinde tot felul de produse”.