Main menu

header

ATENTIE ! Acest site foloseste cookies.

Sunte de acord cu cele prezentate. Learn more

I understand

Conform Regulamentului European 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date, Taifasuri Media SRL, are obligația de a prelucra date cu caracter personal în conformitate cu principiile de prelucrare și în condiții de securitate tehnică și numai pentru scopurile specificate în Prelucrarea datelor.

…Festivalul Internațional de Teatru Independent de orice „UnderCloud” a oferit multe surprize la ultima ediție, a IX-a. În primul rând, a schimbat locația de la Șosea, din clădirea Muzeului Țăranului Român, în centrul Capitalei, pe strada Gabroveni. În noul sediu al ArCuB-ului, cu cinci minunate săli: Mare, Atelier, Studio, Arcelor, Bolților, pline până dincolo de miez de noapte. Cu trei Secțiuni: „Concurs” (12 spectacole românești în fața unui Juriu select: Sanda Manu, Dorina Chiriac, Iuliana Vâlsan, Victor Ioan Frunză, George Ivașcu), „Invitați din România”, „Invitați din străinătate” (trupe din Anglia, Franța, Grecia, Israel, Republica Moldova, Rusia). Un Focus DADA (este, doar, anul Centenarului Dada!), două foarte interesante Colocvii („Spiritul de avangardă de la Dada la scena contemporană”; „Teatrul independent în Asia de Sud-Est”), excelentul workshop despre Metodele experimentale ale renumitului Centru Teatral Meyerhold din Rusia.

… Nu pot trece peste cele patru spectacole lectură, trei în prezența autorilor: Pascal Brucckner - „Crăciun la Palat”, „Copilul divin”, ecranizare; Matei Vișniec - „Cabaret Dada”, mai lecturându-se și „Copilul lui Noe” de Eric-Emmanuel Schmitt, toate în regia lui Chris Simion-Mercurian, cu distribuții de zile mari din care n-au lipsit Marian Râlea, Răzvan Vasilescu, Dana Dogaru, Dorina Chiriac, George Ivașcu, Cristi Iacob, Vlad Logigan etc.

… M-au fascinat spectacolul „Philoctetes”, prezentat de creatorii de simboluri de la Teatrul Analogio Atena; excelenta comedie politică „Crăciun la Palat”, în spectacol-lectură, piesa de debut a valorosului scriitor francez Pascal Bruckner, unul dintre invitații speciali; extraordinara parabolă a „perioadei Stalin” oferită de Teatrul „Eugen Ionesco” din Chișinău, în regia lui Slava Sambriș, cu remarcabilul text „Istoria comunismului povestită pentru bolnavii mintali” de Matei Vișniec…

…Am aplaudat și jocul debordant al unui evantai de actori tineri (Ilinca Manolache, Ada Galeș, Ada Lupu, Nicholas Cațianis etc.) într-un spectacol „creație colectivă” sub îndrumarea unui tânăr, dar excelent și cu remarcabil palmares regizor (Radu-Alexandru Nica) în interesantul spectacol produs de ArCuB („București. Instalație umană”), căruia i-aș reproșa o umbră de eclectism, din dorința de a epuiza toate problemele noastre dinainte și după Ceaușescu… Am descoperit și un încântător actor (Ionuț Grama) în spectacolul (cam lung!) „Omul-pernă” de Martin McDonagh, în regia de excepție a lui Eugen Gyemant.

…Cel mai aplaudat show a fost, însă, „Grivița 53”, anunțul că, nu peste mult timp, va ființa întâiul teatru privat, titlul fiind numele locației, din Montmartre-ul de altădată al Bucureștilor, unde, după

17 ani de zbucium, tentative, iluzii și decepții, tenacea regizoare Chris Simion și soțul său Tiberiu Mercurian vor inaugura teatrul lor, cu o scenă de 8/8 metri, dedicat dramatuzărilor. Pentru ca acest vis nebun de frumos să devină realitate, cutezătoarea regizoare a vândut casa bunicii! Realitatea bate Teatrul…

Add comment


Security code
Refresh